close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106 2001: Toerenteller signaal

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: NFX, Motorinhoud (cc): 1600

Wie kan mij vertellen welke pin van de ecu met 3 stekkers voor de toerenteller is.
Zie ecu partnumber en ecu pinout schema met bijbehorend ch.nr.
Heb 3 draden
1 gaat naar eobd stekker pin 3, zou volgens peugot RF signaal zijn.
2 Dan op ecu 48V J3 draad die voor mij onbekend is, staat niet op schema.
3 Dan op ecu 48V M3 draad die volgens schema naar tellerunit gaat, niet te zien waaraan.

Op geen van de 3 draden meet ik signaal met scope.
Motor loopt gewoon en toerental zie je gewoon in uitlees apparaat.
Zit maar 1 RF krukas sensor, verder niets, dynamo kent geen RF signaal aansluitingen.

Wie heeft enige idee waar het signaal van de toerenteller vanaf komt in de tellerklok.

Mvg. John.

. .

Geplaatst door

dieselspecialist (0)
badge

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Signaal voor de toerenteller komt uit de motor-computer.
Er is zelfs een actuator test voor aanwezig in de diagnose apparatuur (dealer of gelijkwaardig).

oldford 0
badge

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.