Betreft een 106 van 1996, 1000cc met 175.000 km. Probleem doet zich voor bij de remmen. Bij het remmen aan hogere snelheden (+100km/h) voel je het stuur trillen, dit neemt af naarmate de snelheid daalt. Als er geremd wordt aan zo'n 30km/h is het alsof de wagen remt dan weer minder hard remt, terug harder en minder hard remt. Alsof een de ene helft van de remschijf ingesmeerd is met olie en niet remt en de andere kant dan weer wel remt. Zijn de schijven krom ? Iemand raad ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kromme schijven,met name met hoge snelheden goed waarneembaar.
Doordat ze krom zijn slingeren ze bij hoge snelheden het snelst.
sluit mij voledig bij primera aan, schijven+blokken vervangen en je probleem is weg...
Dag,
ik weet vrijwel zeker dat er roest tussen de schijfbevestiging en de naaf zit. Heb ik ook een keer gehad.
Heel goed schoon borstelen met een staalborstel, en je bent er vanaf!
Gr.
Henneman
18 jaar
Als de boel niet los geweest is kan die daardoor niet gaan trillen.
Hij gaat trillen door kromtrekken en slijtage van de schijven.
Gezien de km stand is dit niet onlogisch.
18 jaar
en zat er al wel roest achter waardoor de schijf gaat slingeren, zijn na een paar keer flink remmen ook zeker krom!!!
kortom: je ontkomt niet aan het vervangen als je het trillinsvrij wilt hebben hennemans...
Jullie hebben helemaal gelijk. Soms uit zich dat pas als de blokken en schijven verder versleten raken.
Punt wat ik in ieder geval wilde maken is dat je echt alles heel goed schoon moet borstelen met een staalborstel en dan pas nieuwe schijven monteren.
Wat je kan doen om te controleren of je schijven krom zijn is een bokje langs je schijf houden terwijl je het geheel ronddraait. meer dan 1.5 mm ga je voelen.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar