close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot Expert: trillingen aan het stuur,trekt naar willekeurige kant.slingeren

Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 hdi

auto trilt en trekt opzij,.mischien kapotte schokbreker?.staat nu 98.000 op de teller.bouwjaar is 2008,.zou dit kunnen met deze km stand? het is ind een beetje een appart verhaal,.. maar is ook ineens opgetreden vanuit het niets direkt na een slecht uitgevoerde beurt,. (overigens wel bij een erkende dealer)..ik ga er vanuit dat er veel toeval mee speelt gezien de kmters..er gaat nogmaals een monteur naar kijken,en ik laat zeker weten wat er mis is.

Geplaatst door

mark-lotus (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Das vreemd! Je klacht (vast en zeker terecht!) steen en been over weggedrag, trilt in stuur, iets aanloopt enz. maar bij 2 garages kon het probleem niet worden vastgesteld? Hebben ze er wél mee gereden en daarbij ook jou klachten geconstateerd?

hans4074 0
badge

13 jaar

als ik het verhaal zo lees, lijkt het toch sterk op 1 of 2 kapotte fuseekogels. komt helaas bij de expert3 wel vaker voor. als je voorwielen vrij hangt is dit meestal goed te voelen.
ben ook met hans eens dat als de auto idd zo raar doet als u omschrijft dat dit door een beetje garage toch te lokaliseren moet zijn.

harry4203 2650
badge vip badge

13 jaar

Het is dan toch wel gemakkelijk als het bouwjaar ook even opgegeven wordt bij het opstellen van de vraag i.v.m. model expert.

hans4074 0
badge

13 jaar

de garage adviseerde mij uit te lijnen,maar dit is volgens mij niet het probleem.het bouwjaar is 2008

mark-lotus 0

13 jaar

Maar hebben ze er ook een proefrit mee gemaakt en deze klachten gconstateerd? Zijn er simpele zaken zoals bandenspanning, speling op fuseekogels (zoals Harry aangeeft) gecontroleerd?
De terugroepactie voor de brandstofleiding betreft het aanbrengen van een klemmetje met bindstripje in de motorruimte, dus geen ingewikkelde ingreep. Of die vacuumpomp ook een actie was kan ik niet uit het verhaal opmaken.....kan zijn dat dit een klepje op de vacuumpomp betreft...ook simpele ingreep.
Zijn er bij de beurt bijv. geen banden vernieuwt? Als de beurt door een dealer is uitgevoerd, dan vallen hier ook diverse controles onder, althans, als het een voorgeschreven km-beurt betreft.
Het is en blijft een vreemd verhaal.

hans4074 0
badge

13 jaar

ja er is mee gereden hans,.maar er was niets te zien onder de auto behalve dan een omgebogen hitteschild en een verkeerd gemonteerde bodemplaat.(zeer goede beurt geweest)maar de monteur kon de oorzaak niet vaststellen.Inderdaad lijkt het erg op kapotte fuseekogels bedankt voor de tip harry,.maar dan weer vindt ik het zo vreemd dat het zo direkt na die beurt is opgetreden..kan dit toeval zijn??kunnen de schokbrekers kapot zijn na 98.000 km? en gebeurt dat dan ineens of merk je dat wel als die een beetje kapot gaan..?? ik weet het allemaal niet in ieder geval.wel bedankt voor jullie iedeen.er gaat een monteur goed naar kijken en zodra ik iets weet komt er hier een uitgebreide toelichting van het hoe en waarom.

mark-lotus 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Expert of stel zelf een nieuwe vraag.