hallo,
2.0 euro 6 motor. 230k op de teller.
ik heb een raar probleem.
als mijn bus ongeveer 70 graden aantik gaat hij opeens veel minder zuinig rijden. op een 80 weg van 7,7 l per 100km naar 10,5 liter. ook springt de radiatoor fan aan.
auto blijft netjes op de 90 graden hangen maar de fan gaat pas uit als ik de motor uit zet.
ik heb niet minder kracht en hij rijd precies hetzelfde.
alleen gebruikt hij aanzielijk meer brandstof en heb ik het idee dat als de auto weer stil staat ik kan ruiken dat hij erg goed warm is geweest. rit is niet langer dan 15km en het is op het moment 10 graden buiten.
motor met een koude motor aan de tester gehangen. temperatuur loopt netjes langzaam op tot ong 55 graden stationair. warmen dan dat word hij niet behalve als ik ga rijden. dan is hij in 2 minuten opeens 90 graden en blijft daar.
koelvloeistof is vol.
word ook warm dus die pompt rond lijkt me?
dit probleem heb ik nu al 5 dagen en de roetfilter is pas schoongebrand.
geen motor meldingen.
ik hoop dat we een oplossing kunnen vinden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hebben ze ook gekeken hoe de as verzadiging van het roetfilter is
groetjes jan
hoi Jan, nee hier is nog niet naar gekeken.
maar zou dit kunnen terwijl de roetfilter eruit is geweest en schoon is gemaakt?
dit is 3 weken geleden gebeurd. daarvoor gaf hij een fout melding maar nu is alles goed
1 jaar
nee als die gereinigd is moet dat goed zijn dan zal het een andere oorzaak zijn daar zal dan toch naar gezocht moeten worden want het lijkt zo te lezen dat hij blijft regeneren om dat hij zo warm wordt.
groetjes jan
Is het filter alleen gereinigd, of is er een ander binnenwerk in geplaatst. Er iets nu iets aan de hand waardoor ie de regeneratie niet af maakt idd.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar