close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 407: Ventilator slaat hoogste toeren

Bouwjaar: 2004

Na ongeveer 7 km gereden te hebben bij dit koude weer en na het afzetten van de motor begint de ventilator van de afkoelingmotor op hoogste toeren te slaan. Is dit normaal? De wagen is uitgerust met airco.

Geplaatst door

R.V Motors (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De motor is een 1600HDI 110pk

R.V Motors 0
badge

20 jaar

Dit is volgens mij niet normaal. Zit er een trekhaak onder?Anders moet de dealer maar even inloggen via de PPS.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Hallo oldtimer, er zit wel een trekhaak onder, maar nog geen bedrading. En wat bedoelt u met het inloggen van de PPS?

R.V Motors 0
badge

20 jaar

hoe lang draaid de vin? en speelt dit af en toe? het schijnt veroorzaakt te worden door het roetfiltersysteem.

harry4203 2650
badge vip badge

20 jaar

de bedrading van de 407 is volledig multiplex daarom komt er in de koffer naast de achterbedieningseenheid een extra unit en daar zit de mogelijkheid om een stekker verkeerd te pluggen waardoor de unit die zorgt voor toevoeging van de FAP vloeistof van streek raakt en teveel vloeistof toevoegt waardoor de motor stuk gaat.Dit wat betreft de bedrading. Wat betreft de PPS peugeot is in samenwerking met IBM bezig om via de nieuwe testcomputer de PPD een soort van database te vullen waardoor je door in te loggen in dit syteem terwijl de auto aangesloten is gelijk feedback krijgt wat te doen. Dit is nog maar klein, en alleen de 407 en de 307 staan erin maar in de toekomst willen ze eigenlijk daarmee de tussenkomst van de "domme" automonteur vermijden en alleen nog maar met onderdeelvervangers te maken hebben.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Harry, de wagen heeft misschien 600 km op de teller, de eerste weken vertoonde dit heuvel zich niet en de vin blijft ongeveer 10 tot 15 min. draaien.

R.V Motors 0
badge

20 jaar

15 min is inderdaad wat lang, ben dan toch bang dat oldtimer gelijk heeft en dat de dealer via pps toch storing moet gaan zoeken.peugeot zegt dat de vin bij een dv6 motor te pas en te onpas kan gaan draaien i.v.m.roetfilter.

harry4203 2650
badge vip badge

20 jaar

ps: jammer he oldtimer dat ze het storingzoeken steeds meer uit handen willen nemen.

harry4203 2650
badge vip badge

20 jaar

Ja, ik had ook liever meer duidelijkheid, ik bedoel we zijn toch niet allemaal apen die een kunstje kunnen, ik vind deze manier van werken eigenlijk een belediging van onze inteligentie.Mijn gevoel zegt me dat ze ook hier op termijn wel weer van terug zullen komen als blijkt dat ze de problemen toch niet zelf op kunnen lossen.Alleen ben ik bang dat dan de beste denkers onder de monteurs bij een ander merk zullen zitten.

oldtimer 0
badge

20 jaar

bij ons zelfde klacht. temp sensor preventief verv. uitgelezen met pps/ppd geen storingen, zelf nog maar 1 keer gezien, km stand ook ca 700 km. auto heeft 1 hele dag bij ons gestaan divers starts/stops gemaakt niets vernomen. nu schijnt bij de 307 met de 1.6 hdi dit normaal is maar dan mag de koelvin niet langer dan 7 minuten draaien. (ik hoorde dit voor het eerst.
aangemeld bij techsupport en door hun is gevraagd om de exacte tijdsduur door te geven als die het weer eens doet. tevens kregen we de melding dat er voorlopig nog geen oplossing zal zijn voor dit probleem. dus schijnbaar is het bekend. "onze" auto/klant heeft geen enkele accesoire in/op/aan de auto laten monteren. de klant heeft nu een stopwatch in de auto liggen. word vervolgt

wkhoek 0
badge

19 jaar

In agir staat dat je bij problemen met de koelventilator van de dv6 motor geen reparatie oid moet uitvoeren maar EERst een melding bij peugeot moet maken over dit fenomeen.Dat had ik dus gedaan bij een 407 met dv6 motor. Vervolgens nam techsupport kontakt met ons op met een aantal specifieke vragen waaronder de vraag hoelang de nakoeling duurde.dat was 11 minuten,peugeot stelde toen de norm van max 10 minuten. Dus moest ik een heleboel metingen gaan doen, de airco opnieuw vullen en de airco drukken vergelijken. Alles doorgegeven aan techsupport en toen kwamen ze met de vraag of ik de bedrading en doorverbindingstekkers wilde doormeten van een heleboel systemen. heb alles weer doorgegeven en tot nu toe niet veel meer van gehoord. het schijnt dat de norm voor nakoelen nu verhoogt is naar meer dan 10 minuten.
Het nakoelen is volgens peugeot blijkbaar nodig om de temperatuur in de motorruimte onder controle te houden ivm het roetfilter wat tegen de motor aangebouwd vooral tijdens regeneren is dit noodzakelijk. aldus de helpdesk van peugeot nederland

T luteijn 0
badge

19 jaar

Ik vind de lijnen naar techsupport nog steeds erg lang. Ik gun mezelf eigenlijk overdag de tijd niet om eerst eens rustig een mail te maken voor techsupport, ook omdat je dan eerst een computer vrij moet zien te krijgen, en omdat het toch meestal wel ongeveer een dag duurt voordat je antwoord hebt, terwijl aan de andere kant de klant en meestal de verkoper vind dat je het gisteren al opgelost had moeten hebben en een receptionist die uren wil en moet verkopen. Daarom heb ik bij de enquete gisteren gevraagd of ze niet een forum kunnen maken á lá problemcar, maar dan alleen voor TSers zodat we elkaar wat meer zouden kunnen helpen. Kijk maar eens hoeveel informatie er uitgewisseld wordt tijdens de koffiepauze's bij een cursus in Utrecht. Ik denk n.l. dat een heleboel informatie wel al voor handen is in het land (ervaring) maar dat lang niet alles toegankelijk is voor iedereen, omdat techsupport de druk niet aankan.En wat voor moeite is het nou om 'savonds even 10 min achter de comp. te gaan zitten en te kijken of er iemand in het land misschien en vraag heeft waar jij al ervaring in hebt, en een antwoord op.

oldtimer 0
badge

19 jaar

zeer herkenbaar, ik kan dan ook niet anders dan me hier voor 100% bij aansluiten.
gr, harry

harry4203 2650
badge vip badge

19 jaar

Bij ons gaat het ook precies hetzelfde ,maar voorlopig moeten het met dit forum doen.

T luteijn 0
badge

19 jaar

laatste bericht van peugeot:het probleem ontstaat door "verkeerd" gebruik van de wagen. (ik denk te rustig rijden). Het is vervuiling van het roetfilter. Door evt. geforceerd te regenereren zal het probleem zich waarschijnlijk niet meer voordoen, totdat er uiteraard weer vervuiling is opgehoopt in het roetfilter.

wkhoek 0
badge

19 jaar

na 500-600km al vervuild?, dat wordt nog interresant.

harry4203 2650
badge vip badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.