Peugeot 206 (DW8): Versleten achteras-lagers 206/205 etc...

Bouwjaar: 2001

Is er iets te doen om de slijtage aan de achteraslagers bij Peugeots met torsievering te verhelpen/verminderen?

Ondanks volledig onderhoud bij de Peugeot dealer -zonder besparen op wat dan ook van mij uit- heb ik al meerdere keren een achteras moeten laten vervangen vanwege versleten/uitgesleten achteraslagers.
Ik heb nu nog een goede achteras/lagers (206 DW8)en zou dat ook graag zo houden.

dick2190

Geplaatst door dick2190 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Niet verlagen.Verder gaat dat eigenlijk nooit stuk dus als het bij jou wel gebeurt moet je dat bij jezelf zoeken

harry4203 (465) PRO, 18 jaar geleden

heb ook best al wel het een en ander gezien, maar een 206 met versleten achteraslagers hoort daar niet bij.

dick2190 (0), 18 jaar geleden

Bedankt voor de reactie.

Oldtimer jansen, ik neem aan dat je bedoelt dat achteraslagers bij een 206 eigenlijk nooit stuk gaan itt die bij een 205?

Ik was -misschien- niet duidelijk genoeg, bij de 206 is er nog geen probleem met de achteraslagers geweest. Mijn eerdere 205'jes hebben wel meerdere keren hiermee te kampen gehad.

Ik hoop dat de conclusie die ik uit jullie reacties trek correct is: versleten achteraslagers is een specifiek probleem voor de 205. De 206 heeft ondanks een zelfde constructie hier geen last meer van.

Ik wil gewoon met de 206 niet dezelfde ellende meemaken en dacht dat de problemen meer in de constructie van de as zaten dan dat het een type-specifiek probleem was.

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

De tolerantie's in de constructie bij de achterassen van de 206 zijn beduidend kleiner waardoor het weggedrag minder zwabberig, zeg maar strakker, is geworden.

heemskerk4251 (0), 18 jaar geleden

De beruchte X-benen van de 305 break. Hetzelfde principe van achtervering is ook in de 205 overgenomen. De veren met hierin de schokbrekers lagen horizontaal in de lengterichting onder de auto. Een ingewikkelde constuctie zorgde ervoor dat de vertikale beweging in een horizontale beweging werd omgezet. Hierbij kwamen nogal wat krachten vrij. De lagering van de wieldraagarm kon dit niet altijd aan vooral als de auto zwaar werd belast. De wielen gingen als gevolg hiervan scheef staan en de vering viel grotendeels weg. Als je met zo'n auto bij de APK kwam werd hij afgekeurd wegens X-benen.
Ik neem aan dat die idiote construktie niet meer op de 206 is toegepast.

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Ja hoor, en waarom niet?Alleen zitten de torsiestangen nu boven en onder,En de scharnieren zitten nu in de draagarm en de tollerantie's zijn kleiner daardoor minder problemen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum