Wie kan me zeggen waar ik de versnellingsbak/differentieel olie kan peilen en bijvullen.Het is een boxer 2,8 HDI van 2004
Geplaatst door crejo (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Boxer? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.
13 Reacties
harry4203 (465) PRO, 17 jaar geleden
in het differentieelhuis zit als het goed is halverwege een niveauplug, en onderaan een aftapplug. als je de niveauplug er voorzichtig uitdraaid moet daar olie uit lopen. bij twijfel wordt aangeraden de bak af te tappen, en deze via de plastic ontluchting bovenop met de juiste hoeveelheid te vullen. (2.7ltr)
sel (0), 16 jaar geleden
[quote=harry4203]in het differentieelhuis zit als het goed is halverwege een niveauplug, en onderaan een aftapplug. als je de niveauplug er voorzichtig uitdraaid moet daar olie uit lopen. bij twijfel wordt aangeraden de bak af te tappen, en deze via de plastic ontluchting bovenop met de juiste hoeveelheid te vullen. (2.7ltr)[/quote]
Als je teveel olie in hebt gedan via de plastic ontluchting bovenop, wordt dan te veel olie via deze opening weer uitgeperst? (betreft 2.0 hdi).
boxer 03 (0), 16 jaar geleden
ik heb zelf een boxer 2.8 hdi van 2003 dit is voorwielaandrijving dus alleen motor olie geen aparte wisselbak
Treb (0), 16 jaar geleden
[quote=boxer 03]ik heb zelf een boxer 2.8 hdi van 2003 dit is voorwielaandrijving dus alleen motor olie geen aparte wisselbak[/quote]
Moi,
Volgens mij is dit niet juist.
Groet,
Bert
harry4203 (465) PRO, 16 jaar geleden
deze opmerking slaat idd nergens op nee.
stefan84 (0), 16 jaar geleden
leg eens uit wat je daarmee wilt zeggen nanninga ???? heb nog geen boxer met achterwielaandrijving gezien..
Seloroy als je er veel en veel te veel olie in hebt zitten,kan dat ook ten koste gaan van je keerringen e.d.
weet het even niet uit mijn hoofd maar dacht dat er wel een verschil van van de hoeveelheid olie bij een 2.0L HDI en de 2.8 HDI.
Stefan
oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden
Boxer 03 => U heeft echt een losse versnellingsbak met aparte olie, 2,7 ltr zoals gezegd.
Sel => in de 406 2.0 hdi zit een andere bak waar 2 liter in moet.
boxer 03 (0), 16 jaar geleden
halloooo hebben wij het hier over de motor een versnellingsbak of over een differenceel
een automaat of schakel
stefan84 (0), 16 jaar geleden
volgens mij gaat het toch echt om de hoeveelheid olie van een HANDGESCHAKELDE VERSNELLINGSBAK
oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden
De vraag is : Wie kan me zeggen waar ik de versnellingsbak/differentieel olie kan peilen en bijvullen.Het is een boxer 2,8 HDI van 2004
Boxer 03 =>zelfs een automaat heeft een apart oliecarter en zelfs die moet af en toe ververst worden.
Differentieel is in alle gevallen geintegreerd in de versnellingsbak.
sel (0), 16 jaar geleden
[quote=stefan84]leg eens uit wat je daarmee wilt zeggen nanninga ???? heb nog geen boxer met achterwielaandrijving gezien..
Seloroy als je er veel en veel te veel olie in hebt zitten,kan dat ook ten koste gaan van je keerringen e.d.
weet het even niet uit mijn hoofd maar dacht dat er wel een verschil van van de hoeveelheid olie bij een 2.0L HDI en de 2.8 HDI.
Stefan[/quote]
Ik heb van mijn 406 hdi bakolie helemaal afgetapt en gevuld met 1.9L 75w80 'Esso Gearoil' .
Volgens de site van kroonoil gaat er in de handgeschakelde bak van 2.8HDI BOXER 1.85L vers.bakolie.
Treb (0), 16 jaar geleden
[quote=sel]Volgens de site van kroonoil gaat er in de handgeschakelde bak van 2.8HDI BOXER 1.85L vers.bakolie.[/quote]
Moi,
Volgens Oldtimer en Masterbase en dit niet juist.
De site van Kroon oil schijnt meer fouten te bevatten. Overigens site van Castrol geeft ook 1.85 liter !?
Groet,
Bert
pieterp9094 (0) PRO, 16 jaar geleden
Volgens mij gebruiken de sites van Kroon en van Castrol maar ook van Valvoline dezelfde voertuiginformatie.
Wil je het zeker weten of het niveau goed is ? Gebruik dan de procedure van Harry in post #2, dat is altijd betrouwbaarder dan bijvullen met een aantal liter. Je weet namelijk nooit zeker of alle olie eruit is gekomen bij aftappen.