Peugeot 206: Verwarring bij demontage multiriem

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo mensen,

tijdens een controle van mijn multiriem bleek dat deze aardig wat scheurtjes vertoonde en wil deze op korte termijn gaan vervangen en nu heb ik 2 boekjes (Autovraagbaak en Haynes) van mn 206. Het is een 206 XS met stuurbekrachtiging en zonder airco.
In de autovraagbaak zeggen ze dat ik eerst de moer moet losdraaien van de spanrol en daarna pas de Torxbout. In Haynes zegt men dat eerst de Torxbout los moet en daarna pas de moer dus precies andersom.

Wie kan mij vertellen welke volgorde juist is want ik heb geen zin om iets naar de klote te draaien, dan ben ik namelijk nog verder van de pad!

Tevens nog een vraag over krikpunten van de 206: de verstevigde randen die beschreven staan in het onderhoudsboekje die kan ik wel vinden maar waar kan ik de auto nog meer opkrikken zodat ik met voldoende ruimte assteunen kan aanbrengen zonder dat de krik en de assteunen elkaar in de weg zitten. (een schematische tekening zou geweldig zijn)

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen,

alvast bedankt!

Robert

Bumper83

Geplaatst door Bumper83 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Je moet eerst de torxbout lossen en daarna de moer verdraaien. De moer dient om de multiriem te ontspannen en, na monteren van de multiriem, weer te spannen op juiste spanning. Daarna de moer weer borgen door torxbout vast te zetten.
De torxbout kan een lastige zijn om los te krijgen door vastzitten en plaats!

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.