vier maand geleden was mijn dochter aan het rijden en kreeg melding dat het water niveau in de motor te laag was.
Ze heeft het toen bijgevuld" was eigenlijk weinig" en is toen verdergereden, ze vond wel dat er een stank vanonder
de motorkap kwam.
Ze heeft hem toen naar de garage gebracht en de diagnose was de " vriespastilles", deze kosten niet veel maar omdat ze
achteraan de motor zitten veel werk dus, "470".
Nu 4 maanden later ongelofelijk maar waar hetzelfde probleem, weer die rotdingen kapot, moet dus terug naar de garage
en die hadden de vorige keer al gezegd dat dit kon terugkomen, maar op amper 4 maand ????
Ik ben nu aan het brainstormen of er misschien een te grote druk op het systeem zou zijn waardoor deze kapot gaan, omdat ze
niet zoveel water moest bijvullen ( koelvloeistof bedoel ik hé).
is er iemand die misschien raad weet, alvast bedankt op voorhand
groeten chris
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat was er dan kapot aan de eerste vriespastilles? Waren die doorgeroest of lekkage op de afdichting? En waar lekken de nieuw geplaatste pastilles nu dan?
Als er te grote druk in het koelsysteem zou ontstaan, dan lijkt het me dat er eerst andere plaatsen gaan lekken i.p.v. langs de hoest...ehhh vriespastilles, bijv. langs de dop van het koelsysteem.
volgens wat ze mijn dochter verteld hebben zitten er 4 of 5 pastilles in, 1 was er lek dus niet doorgeroest.
nu gaan ze er 2 vervangen, en ze beweren dat je ze niet allemaal moet vervangen, wat mij eigenlijk logisch klinkt.
de prijs van de pastilles is niet zo duur tzijn de werkuren, maar ik denk toch dat het beter is om ze allemaal te vervangen of zie ik dat fout.
wat de reden is van deze lekkage's weet ik niet, te warm te veel druk?
grtz
15 jaar
vind het een vreemd verhaal, die plaatjes gaan eigenlijk zelden tot nooit stuk. alleen door het gebruik van water ipv koelvl in het koelsysteem, of nooit verversen willen ze soms op den duur wel eens doorroesten.
Beetje vreemd inderdaad. Bouwjaar staat niet vermeld, maar de DV4 is er nog niet zó lang dat een vriespastille normaal gesproken doorgeroest zou mogen zijn bij gebruik van voorgeschreven koelvloeistof.
Een reden of oorzaak wordt dus lastig. Misschien kan Kris achterhalen wat de oorzaak was van de lekkage van de pastille....doorgeroest of de afdichting.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar