Peugeot 405 1.9 td uit 1994. Auto heeft ruim 300.000 km gelopen. Startproblemen blijken verooraakt te worden door lucht in brandstofleiding. Terugslagklep gemonteerd, zonder positief resultaat. Lucht kan komen uit brandstoffilterhuis. Is klepje bekende zwakke plek? Kunnen leidingen poreus zijn? Graag info over mogelijke bekende oorzaak.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
pijpje's van de brandstofvoorverwarming willen nog wel eens los gaan zitten.
Vervang gewoon alle brandstofslangen in het aanvoertraject onder de motorkap, kost de kop niet
Ik heb inderdaad hetzelfde gehad met mijn 405 wat oldtimer jansen schrijft, er zal terplekke geen diesel uitkomen maar de leiding wordt daar wel belucht bij stilstaande motor zodat de leiding leeg kan lopen. Bij het opnieuw starten zal hij zichzelf eerst moeten ontluchten. Probleem is op te lossen door het pijpje eruit te nemen en met locktite weer monteren.
Gr,
Bert
18 jaar
Kan de plek niet vinden waar de pijpjes zouden moeten zitten. Is het één pijpje of zijn het er vier? Zit of zitten ze tussen de verstuiverleiding en de brandstofpomp? Graag exacte locatie aangeven. Met dank.
18 jaar
Aan de achterkant onderaan het blok, volg de leiding maar vanaf de tank.
Gr,
Bert
18 jaar
Kon de voorverwarming niet vinden maar uiteindelijk oorzaak toch gevonden. Aan het brandstoffilterhuis zit een ontluchtingsslangetje. Als je dat slangetje lostrekt bij draaiende motor, komt er teveel lucht in de brandstofpomp en slaat de motor af. DAt slangetje heb ik met bisontix vastgezet en het probleem is nu verholpen: de auto start direct.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 405 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar