👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hoi forum gangers \^_^/
Ik heb een peugeot 306 cabrio van 2002 motor 1600i
heb een 6 weken geleden mijn versnellingsbak laten vervangen en een nieuwe koppeling + distributiriem
een week nadat ik hem terug had begon het dat plots het toerental omhoog gaat soms zelfs zo extreem tot +3000 toeren.
het verbruik is ook een pak hoger als normaal en ik vind ook dat ik minder vermogen heb ( nu de laatste week vooral )
zondag terwijl de auto stond te draaien ( normaal toerental ) deed ik de dop van de olie los en daar kwam geweldig veel rook
( gassen ) uit.
heb deze terug dicht gedaan en stil gelegd.
Aangezien de tegendruk die ik plots heb vermoet ik dat mijn katalysator verstopt is en mischien de sonde ook defect door de tegendruk ?
na een half uur heb ik de olie stand gemeten en bleek dat er iets teveel olie in zat ( had dit ook gedaan de eerste week dat hij gemaakt was en toen was dit perfect )
Toen ik opnieuw starte bleef er een kontrole lampje branden wat nu ondertussen weer uit is.
ik heb 1 lambdasonde vlak achter de kolector ( geen aan de katalysator )
welke expert kan mij helpen ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou eens beginnen met de auto te laten uitlezen.
Een defecte of slecht werkende lambdasonde kan een behoorlijk hoger verbruik veroorzaken.
Met slechts 1 lambdasonde twijvel ik aan het bouwjaar 2002. Dan zou je ook nog een lambdasonde NA de kat moeten hebben.
En de meeste motoren met lambdasonde die ik ken, lopen allemaal op euro 95 - scheelt weer een beetje op de kosten.
Wat is de motorcode? Zie positie 6 t/m 8 van het chassisnummer (staat op je kentekenbewijs).
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar