hallo
ik schakel de bak in de drive maar dan schakelt de auto net of hij in de sport stand staan en zet ik hem in sport schakelt hij het zelfde
het verschil tussen drive in sport regelt hij dat in de bak??
is het een afstelling
gr rene
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
deze auto had origineel geen sportstand of een zelfdenkende bak. als het klopt dan heb je een pook met de standen park, reverse, neutraal, drive, 2 en 1 of voor de laatste 2 een s en een l. het is gewoon een 3bak automaat, en indien het een formula 400 is of een trans am, kan het een turbo 400 bak zijn met en electronische kickdown....
gr
Peco Power
het is een formula 400.
de bak schakelt nu maar 2 keer
namelijk bij 60 en 120 kmh en dan staat de pook op d zet ik hem op s is dan het zelfde geval
bij de pook staat p n d s l
en er zit een elecroniche kickdown op
dus mijn vraag is is het een afstelling van de drive en sport
11 jaar
Waarschijnlijk afstelling, let op, de pook loopt met een kabel nar de bak, maar ook naar de stuurkolom, kijk eens of de verstelling oo de bak goed staat. L staat voor low en is alleen de 1e, s is second, en alleen 1 en 2, bijvoorbeeld voor in de bergen. D is gewoon alle versnellingen. Check dus oo de bak of ie daar alle standen goed pakt. Gaat ie daar wel gewoon naar de 3 dan heb je in de bak een probleem. Dat kan een tekort aan atf (bakolie) zijn, of ernstiger, versleten platen, remband eruit, maar ook je governor kan stuk xijn. Ook moet je ff het vacuum controleren , want deze bak schakelt op vacuum. Ook als er constant spanning op de kabel van de kickdown hebt kun je dit soort problemen krijgen
Succes. Peco Power
hallo
ik heb vacuum slangen vervangen. en de stroom kabel van de bak gehaald. geen verschil
en de bak schakelt wel 3 x.
ik vind dat hij zo laat schakelt. naar de 2 bij rond de 60 en naar de 3 rond de 120
en als ik 100 rij en ik doe de bak heel even in de s en dan weer naar d schakelt tie wel.
en de bak begint bij het weg rijden al in de 2 kwam ik vandaag achter. en als je dan het gas in trapt bij 20 0f 30 kmh schakelt hij ook niet terug naar zijn 1
dus de bak zal wel kapot zijn vrees ik
gr rene vos
uit eexterveen
11 jaar
je bak hoeft niet stuk te zijn, kan ook afstelling of de governor zijn..(dat is een soort centrifugaalpomp achterin de bak. ik zou het eigenlijk ff moeten bekijken..ik stuur je ff een mail.
gr
Peco Power
probleem gevonden vacuum slang was niet goed aan gesloten deze was aan gesloten op de carter onluchting.
nu aan gesloten op de caberateur. en de slang van de rembekrachtiger op de manifot
bedankt voor het mee denken
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Pontiac Firebird of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar