Mijn transsport heeft weer eens ontstekings problemen, nu heeft ie geen vonk op cilinder 2 en 5 , heb 2 andere bobines d'r op gehad, maar nog steeds geen vonk, lijkt me sterk dat deze beide bobines ook stuk zijn(zijn wel gebruikte delen). Iemand die hier wat op weet, dit ook heeft gehad? lijkt me sterk dat ik nu de kabels heb gewisseld, maar weet ook iemand zo de ontstekingsvolgorde. ik neem aan dat de voorste rij cil 123 is en de achterst 456, of ga ik daar fout?
alvast bedankt Peter.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb nu van alles geprobeerd, bobines onderling uitgewisseld, grondplaat helemaal schoon en glad, andere kabels d,r aan, maar dus nog steeds geen vonk,op de bovenste bobine (was dus 3 en 6 ipv 2 en 5), bobines uitwissellen maakt geen verschil, dus wss is het dan de module die er onder zit?? de andere 4 hebben prima vonk, he3b het getst met losse kabel en bougie. stekkerverbindingen prima schoon. Iemand eerder ellende gehad met de ontstekingsmodule zelf??
Groet peter
Heb je gecontroleerd of de bobine wel word aangestuurd
Hans
nee, nog niet, ik zal ff kijken of ie spanning krijgt
Meet of er op de plus van de bobine 12 volt staat.en meet tussen de plus en min van de bobine met een ledspanningzoeker of deze gaat knipperen als de motor loopt ,of tijdens het starten.
Hans
zal eens even meten, ik heb ontdekt dat ie ook nog iets olie lekt aan de distributiekant, misschien dat de sensor vervuild is. vervelende is dat ik zo'n 20kilometer van de werkplaats af woon en ik niet zoveel zin heb om 'm daar heen te slepen, en rijden wordt me te link ivm dichtslibben van de kat met 2 niet verbrandende cilinders. Maak eerst wel even een katvervanger, dan kan ik rijden en dan heb ik ook wat meer diagnose apparatuur en een brug.
heb gemeten,11.67 volt op de plus, ledspanningzoeker heb ik niet, maar tijdens draaiende motor meet ik tusen de 9 en 11 volt tussen de plus en min op 1000volt ingestelde multimeter.
wat is hier het probleem, krukas sensor???
Met deze meting schiet je niets op want met een voltmeter kun je niet meten of er aansturing van de bobine is.
Met een LED spanningzoeker kun je zien of het ledje aan en uit gaat,dus of de bobine word aangestuurd.
Hans
nou, had dus geen aansturing volgens de led spanningzoeker, dus ik de zooi d'r weer op en met kwaaie kop aan de rit om de auto maar ff op het zijspoor te zetten, begint ie opeens wel weer op 6 te lopen!!!, ik denk hee da's vreemd toch maar ff door rijden en nu heeft ie wel 6 cilinders uit een bocht naar rechts maar niet uit een bocht naar links?????? en als ik hem in z'n achteruit zet hort en stoot ie ook, ik snap er niks meer van.
Wat een gek ding die auto. Ik zou het nu toch ergens in een stekkerverbinding gaan zoeken. Het lijkt er op dat het met het kantelen van de motor te maken heeft. Word een fijn zoekplaatje......
Hans
Ja, ik neem een week vakantie :-(. wil toch de olie lekkerij oplossen denk dat het daar toch ergens in zit, heb nog een nieuwe krukassensor liggen, dus die zet ik d'r ook gelijk maar even op, is dat probleem in elk geval al weg. even een paar spuitbusssen contactspray en dopje 7 8 en 5,5 en maar schroeven en spuiten en proberen. Bedankt in elk geval, jullie horen wel wat het was, eerst maar ff de ouwe chevy nova uit de winterslaap halen, kan elektronisch weinig mis mee gaan ;-)
gisteren alles los gehad en schoongemaakt, ook ff met 2 man gekeken en ontdekt dat de bobine die niet schijnt te vonken, wel vonkt bij het starten (versneld stationair) maar na een seconde of 15 er mee ophoud???
ik begin nu ernstig te twijfelen aan de ontstekingsmodule, maar heb helaas m'n reserve al eens weggedaan aan een kennis met een compleet weigerende ontsteking, dus heb geen materiaal meer om even te kunnen testen. Kan ik wel een nieuwe bestellen, maar heb die ervaring ook al gehad met een nieuwe krukassensor, die ook niet nodig bleek te zijn, en die ook nog keurig in het doosje ligt.(en ik heb verder geen klanten met een transsport behalve ikzelf). Dus heeft iemand wel ervaring gehad met een deels weigerende ontstekingsmodule????
Vandaag een andere ontstekingsmodule geprobeerd en weer niks geen verbetering, ik ga nu toch maar de krukassensor vervangen, maar hoe zit dat ding vast?? heb even snel gekeken van bovenaf , er zit een soort plastic kap achter de poelie, maar kon de brug niet gebruiken omdat daar nog een mustang op staat met een kapotte bak. Ik heb het idee dat die kap er zo afgeschoven kan worden, maar heeft iemand ervaring???
Nou, het is klaar, de duitse transsport site had een heleboel tips (en know-how) dus van alles geprobeerd en het bleek de ontstekingsmodule te zijn, nieuwe besteld en klaar!
Gelukkig dat het is opgelost bedankt voor de terugkoppeling.
Hans
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Pontiac Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar