Hallo collega's,
Misschien kunnen jullie mij eens helpen met het volgende probleem bij een pontiac firebird uit 1995 met ABS.
De klacht van de klant is dat het rempendaal tijdens remmen keihard aanvoelt.Het probleem is volgens de klant ontstaan na het vervangen van remblokken (voor en achter).
Het pendaal is echt inderdaad volgens me collega keihard tijdens het (hard)remmen en voelt niet goed aan.(zelf niet mee gereden en volledig aan gewerkt).
volgende testen zijn uitgevoerd:
- vacuüm bekrachtigging.Na het starten zakt het rempendaal.Hij werkt dus wel goed.
- ABS systeem uitgelezen "geen foutcodes"
- ABS systeem ontkoppelt. voedingen,stekkers losgekoppelt.geen invloed.
- Met de testkast gereden en kijken of rare waarnemingen waren.Kon zelf niks op data lijst wat raars waarnemen.
- ABS test uitgevoerd.Nat wegdek,hier functioneerde hij normaal.Je merkte dat ie werkte en op de testkast kon je dit ook waarnemen.
- remmen doorgespoelt.Kwam gewoon elke remklauw hydraulische vloeistof.
- We hadden nog een setje remblokken liggen van deze type remsysteem.Heb dus nieuwe blokken gemonteerd.Geen invloed.
- ontluchtingnippel open gezet en kijken of je tot de bodem kon trappen en dit was geen probleem.
- Er kwam nog een goeie klant langs met een camaro.Deze had zelfde remsysteem en deze voelde wel goed aan.
Ik had ooit eens gehoord van een oud collega dat bij Amerikaanse auto's je de ontluchtingsnippel open moest zetten als je de remcilinder terug duwt.Anders is er een mogelijkheid dat je kleppenblok defect kan raken.Komt iemand dit bekend voor???...In het boek heb ik dit nog even nagezocht,maar kon hier niks over vinden.
Vele dealers in de regio opgebelt,daarbij zat ook de importeur bij...niemand kende dit probleem.
Lijkt in mijn ogen dat alleen het ABS kleppenblok nog voor dit probleem kan zorgen.
Is iemand bekend met dit probleem.Hoeft niet perse deze auto/type te zijn of misschien nog een goed advies.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als je de remmen ontlucht en de wagen niet op contact zet, of met de us tech niet het abs kleppenbok vrij zet gaat het inderdaad soms mis. het kan je een abs kleppenblok kosten.
Heb jij dit al meegemaakt dan,kapot kleppenblok na vervanging van remblokken.Ik werk nu al zo 7,5 als autotechnicus en heb dit nog nooit meegemaakt.Ook me collega's niet.
Ik kon ook nergens vinden dat het systeem op contact moest staan met ontluchten.We hebben orginele werkplaatshandboeken van deze uitvoering.
ik heb bij een us dealer gewerkt en ik ben er altijd voor gewaarschuwd. ik heb het daarom altijd zo gedaan. dus wat dat betreft zal het wel niets voor niets zijn.
Denk zelf dus ook dat er in het kleppenblok iets fout is gegaan bij het terug drukken van de zuigers.
Ze waren toch misschien eerst van plan om een hoofdremcilinder te vervangen,maar geloof ik niet in.Is wel de goedkoopse onderdeel.Kleppenblok zal niet goedkoop zijn.
Denk toch dat me collega ga adviseren om proberen een leiding te maken waarme je het kleppenblok mee kan uitsluiten.Dus buiten het circuit houden.Kost we wat tijd om zo leiding te maken,maar zo kleppenblok kost denk ik HEEL wat duurder.
Maar dit moeten ze zelf maar gaan beslissen,meer kan ik niet echt voor ze doen.
Ik hou je op de hoogte en bedankt voor je reactie.
als ik me niet vergis zitten er flexibele leidingen aan de abs pomp...als je geluk hebt kun je ze zo even rechtstreeks op de hoofdrempomp aansluiten. (als de hoofdrempomp 4 aansluitingen heeft)overigens de us werkplaatshandboeken is ook niet echt lekker he....mischien is er ooit wel een bulletin van geweest....buiten de us werkplatshandboeken om.
Deze hoofdremcilinder had twee aansluitingen en er gaan 3 leidingen totaal vanaf de kleppenblok naar de linkervoorrem,rechtervoorrem en één leinding gaat naar beide achterwielen.Wordt dus even puzzelen,maar dit moet te doen zijn.
Ik moet zeggen dat werkplaatshandboeken van de wat nieuwere amerikaanse auto(chevrolet,pontiac) best wel goed in elkaar zit vergeleken met wat ik gewend bent met ssangYong en seat.Daar is soms echt puzzelen waar de stekker of onderdelen bevinden,maar de boeken van de amerikanen geven duidelijk aan waar alles zich bevindt.Vind ikzelf wel erg handig.
Er is inderdaad misschien bullentin geweest waar dit vermeldt stond,maar die hebben wij zeker gemist.We zijn geen dealer,maar doen wel veel amerikanen.Hebben dus ook de meeste werkplaatshandboeken en diagnose apparatuur.
is het opgelost?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Pontiac Firebird of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar