als de auto stil staat en ik wil sturen, dan schokt de stuurbekrachtiger en maakt een hels piepend geluid, alsof de riem slipt.
weet iemand hoe ik de pomp kan demonteren om een andere riem te monteren?
of weet iemand wat dit euvel is? en belangrijker, hoe dit op te lossen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
tsja, lijkt meer op een te laag oliepeil in je stuurbekrachtiger, of..... een kapotte stuurbekr. pomp of stuurhuis. .....op de sloop ff zoeken, daar liggen deze ts en zat....
gr
Peco Power
een laag olie pijl is het niet, maar de vraag rijst dan ook, "hoe demonteer ik de pomp?" ik heb het luchtfilterhuis verwijderd om er beter bij te kunnen, maar ik zie niet hoe de pomp is bevestigd.
kan toch niet zo moeilijk zijn, er moet toch ook een andere riem gemonteerd kunnen worden zonder de halve motor te hoeven slopen?
ik kan helaas geen buidelijke instrukties vinden op het net, daar woordt voor 99 % gesproken over de usa uitvoering, welke dit dus niet is.
hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, eer ik een andere pomp en stuurhuis ga monteren, zal de oude er toch eerst afmoeten toch?
13 jaar
om de riem te vervangen moet je de spanrol tegen de veerspanning in draaien en pak je zo je riem eraf,de spanrol heb je zo gevonden even aan je riem trekken en de poulie die dan op en neer gaat is je spanrol
13 jaar
Hallo,
Ja dat gaat volgens mij op voor de modellen welke de pomp aan distributie zijde hebben, echter deze pomp zit aan de andere kant gemonteerd
riempje loopt van nokkenas poulie direkt naar de pomp vandaar ik zie tenminste geen spanrol oid zitten.
vandaar de vraag hoe demonteer ik de pomp.
13 jaar
power steering probleem opgelost.
na veel zoeken blijkt het heel eenvoudig te zijn.
je moet het luchtfilter verwijderen, dan zit er in het midden van de beugel (luchtfilterhuis ) een m13 bout, deze lossen.
dan zit er naast de pomp aan de voorzijde een m7 bout welke je kunt lossen en vasten, hiermee stel je de spanning van de riem in, in mijn geval enkel dit stelboutje 3 spoedjes in te draaien waardoor de riem weer lekker strak om de poulies loopt.
Het demonteren van de pomp is lastiger omdat je dan de voorste motor ophanging los moet halen teneinde de pomp in zijn geheel te kunnen demonteren.
3 x m10 boutjes loshalen van de filterhuis houder, 1 x m18 bout achterste pompbeugel, dan kan de pomp naar rechts worden verwijderd.
maar gelukkig voor mij stuurt hij weer als nieuw.
bedankt in ieder geval voor de andtwoorden en reakties.
martin
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Pontiac Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar