close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Porsche 993: 993 Turbo olie damp

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.6 Turbo

Hallo
Als de auto een week heeft stilgestaan dan dompt de uitlaat (witte rook) echt veel.
In de intercooler zit ook olie. De twee turbo's hebben al een revizie gehad bij turbo service Belgium(Herk-De-Stad).Kan dit iets met de olie pomp of afzuiging te maken hebben.
(Ps: Van Turbo Center Belgium zijn we heel tevreden )

Gr Dieter

Geplaatst door

2551969 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is de intercooler schoon gemaakt toen de gereviseerde turbo's gemonteerd werden?
Als je de boel nu schoon maakt, hoe lang duurt het dan voor dat er weer olie in zit?
Carter ventilatie al bekeken? Olie in het luchtfilter?

oldford 0
badge

14 jaar

De intercooler is schoon gemaakt en het duurt een 25 tot 50 km dan zit er weer olie in 1/4l
De carter ventilatie is niet gecontroleerd waar moet ik dan op letten (als de moter draait en ik doe de olie stop er af hoor ik geen verschil in toerental)wat ook is als de olie op max staat doet hij het nog veel meer!!!

Gr Dieter

2551969 0

14 jaar

Typisch Boxer probleem. Olie loopt langs de zuigers naar de verbrandingskamers, vooral als het peil op maximum of er over heen staat.
Olie in de intercooler is een probleem met de turbo(s) of de carter ventilatie.

Is het luchtfiler wel schoon?

oldford 0
badge

14 jaar

We gaan voor de zekerheid een luchtfilter plaatsen
Kan het boxer probleem opgelost worden. en hoe kan ik het best de carterventilaatie controleren!

Gr Dieter

2551969 0

14 jaar

Oliepijl pas controleren als de motor door en door warm is. Anders zit er gauw te veel in.
Het kan zijn dat de zuigerveren niet helemaal goed meer afsluiten, maar dat wordt een heel dure ingreep om dat op te lossen.
Dat kan ook de oorzaak zijn dat er te veel olie door de carter ventilatie naar buiten wordt geblazen.

Handleiding voor de 993 in het Engels:

oldford 0
badge

14 jaar

We gaan dit alles eens bekijken.
Alvast bedankt
Gr Dieter

2551969 0

14 jaar

Bijna altijd de seals en de lagers van de turbo, via de zuigerveren kan er niets naar de intercooler oldford, bij een TURBO motor dat wordt door de turbodruk direkt weer de motor ingeblazen en verbrand, dan rookt ie zo blauw als een olieboot.

Dieter, laat je de turbo's wel goed koelen na een rit? na een langere rit de auto een minuut stationair laten draaien om de turbo's te koelen redt de lagers en de afdichtingen.

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

14 jaar

Ik dacht dat ik duidelijk via zuigerveren naar verbrandingsruimte had geschreven.
Daar wil ie wel van roken, zeker als de olie ook nog de uitlaten in geduwd wordt.

oldford 0
badge

14 jaar

Duidelijk is dat volgens mij niet niet geschreven, maar als je dat bedoelt, okay. Verklaart nog niet de 1/4 liter olie in de intercooler...

gr

Peco Power

Mercury 0
badge

14 jaar

[quote=oldford]Typisch Boxer probleem. Olie loopt langs de zuigers naar de verbrandingskamers, vooral als het peil op maximum of er over heen staat.
Olie in de intercooler is een probleem met de turbo(s) of de carter ventilatie.[/quote]
Lijkt mij perfect duidelijk. Wel de hele topic lezen en niet alleen 1 fragment.

En nee, dat verklaart de olie in de inlaat nog niet. Maar meer dan 1 probleem is niet geheel onmogelijk. Wil niet gelijk roepen dat die turbo's niet goed gereviseerd zijn.

oldford 0
badge

14 jaar

Hallo. met de luchtfilter te vervangen is alles opgelost
De filter was niet vuil maar wel met vocht doordrenkt

2551969 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche 993 of stel zelf een nieuwe vraag.