Hallo iedereen,
Al ongeveer 1,5 jaar lang rijd ik rond met n euvel in mn porsche 944.
Bij rijden in een laag toerental vooral stationair verzuipt mn motor ineens, bij hogere toeren
heb ik er niet zo'n last van, dan schokt ie een keer maar kan ik gewoon doorrijden.
Ik zie dan mn verbruikmeter opeens uitslaan naar de linkerhoek (14ltr/100km) en dan
is de motor verzopen en krijg ik m niet meer aan. Bij herstarten slaat de verbruikmeter
dan ook in de verkeerde hoek, zodat ie niet aangaat. Pas na bv een 10min kan ik m weer starten..
Alles in de benzine toevoer is vervangen/schoongemaakt. Ik krijg de indruk dat er afentoe
een verkeerd signaal naar de computer wordt gestuurd. door bv de 2 sensoren op het koppelingshuis?
Wie heeft dit ooit meegemaakt of kan mij er iets over vertellen, ik wordt er gestoord van onderhand.
ps de auto is uit 1983 en kan niet uitgelezen worden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik neem aan , dat hier nog sprake is van een carburateur.
In dat geval is de kans groot , dat de vlotternaald niet goed afdicht , of de vlotter lek is.
In beide gevallen wordt het niveau in de vlotterkamer te hoog.
De 944 is een Injectie systeem toch..??
ronald,check hier ff.
http://www.944forum.com/
gr
peco power
Thanx voor de link Peco power... alleen bezoek ik
deze site al geregeld maar niemand komt met een
bruikbare oplossing.
Het is trouwens een injectiesysteem.
De druk op de injectierail is netjes 2 bar.
De beide regelpotjes zijn nieuw.
Bedankt voor de reacties.
16 jaar
dan weet ik het ook niet, duitse site?
gr
peco power
Hallo, misschien ben je er onderhand al uit en is dit ten overvloede.
Maar ik wil je toch even een advies geven.
Heb je de koelvloeistofsensor al gecheckt cq een nieuwe geplaatst?
Deze laten het na al deze jaren vaak afweten en de storingen zijn nooit gelijk.
Onder de dikke luchtslang kun je hem zien, de blauwe Boschstekker.
Ik hoor graag hoe het afloopt, vr gr
Bedankt voor je reactie, je bedoelt de temp sensor? die heb ik gemeten en
heeft de goede waarde. Ik ga nu eens proberen de DME te verwisselen.
Ik vermoed toch of de 2 sensors bij het vliegwiel of de computer.
Aangezien de computer de inspuiting regeld en deze geloof ik wordt bepaald door
hoofdzakelijk deze sensors.
De zoektocht gaat verder.......
16 jaar
Hallo iedereen, effe n vraagje voor de kenners...
Mijn bovenstaand probleem is nog niet opgelost.
computer heb ik uitgewisseld maar geen verschil.
Ontsteking is overigens uitstekend.
Naar mijn idee blijft er maar 1 geval over en dat
is dat mijn injectoren lekken, kan dit met lopende motor zodanig
dat deze verzuipt..?? Het vreemde is dat ik mijn injectoren ultrasoon heb
laten reinigen een tijd geleden dus dan verwacht je toch dat ze weer top zijn..
Weet iemand hier iets over te vertellen..?
15 jaar
Ronald,
Geen flauw idee of je er wat aan hebt, maar ik heb een soortgelijk probleem gehad met een 924. Na veel gezoek en dingen vervangen bleek de vlotternaald van de luchtweger vast te blijven steken op 3/4 waardoor er bij een laag toerental veel te veel benzine naar de motor liep. Even het verdeelhuis openmaken en schoonmaken en het probleem was opgelost.
Hopelijk heb je er wat aan.
Patrick
15 jaar
Hallo Pvissersa,
De luchtmassaweger heb ik helemaal schoongemaakt..(die koolstofbaan)
Bij hogere toeren verzuipt ie ook..
bedankt voor het meedenken
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche 944 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar