Startmotor draait rond, starttoerental is correct en af te lezen op CLIP. De raildruk is echter te laag (hooguit 60 bar). Na lang starten en met de hulp van start-pilote start de motor met veel tegenzin wel.
Verstuivers getest en in orde, (zitten er ook slechts een paar weken in), opbrengst van de opvoerpomp is conform, geleverde lagedruk is ook in orde, gemeten na filter. Ik vermoed dat alleen de hogedrukpomp nog verdacht is.
Hebben jullie nog andere inzichten?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Komt de gasklep in het gasklephuis helemaal terug.Het gasklephuis wil nog wel eens vervuilen waardoor de klep niet terugkomt op zijn aanslagpunt.
De luchttoevoer is in orde. Gezien de parameter brandstofdruk in de CLIP, lijkt het mij een echt brandstofprobleem te zijn.
18 jaar
Werkt de stappenmotor op de hogedrukpomp goed? evt even wisselen met ander exemplaar.
18 jaar
Gasklephuis?
Stappenmotor?
;-)
probleem lijkt hogedrukpomp te zijn.
De drukregelaar is inderdaad de enige andere verdachte naast de hogedrukpomp. Ik had hem uitgesloten omdat er eens de motor gestart is (mbv start-pilote) geen problemen meer zijn. De drukregeling werkt dan correct. Helaas had ik niet direct een andere drukregelaar ter beschikking. Het goede nieuws is dat een nieuwe hogedrukpomp meteen voorzien is van een nieuwe drukregelaar ;-)
18 jaar
Ik zou ook voor de hogedrukpomp gaan.
Lijkt me het enige wat over blijft.
Je hebt alles verder uitgesloten
Pompen bij dit type motor gaan wel vaker kapot, maar je kan de pomp ook wel laten testen denk ik. Dan weet je het zeker.
18 jaar
De pomp is intussen vervangen, en de motor start weer perfect. Bedankt voor jullie commentaren.
18 jaar
Kan ook nog de bdp sensor zijn, is mededeling geweest, tekker en sensor vervangen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar