close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Espace: Aanjagermotor werkt alleen op stand 4 - maximaal.

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2 (J7T)

Sinds vorige week doet mijn aanjagermotor het alleen nog maar op stand max, d.i stand 4. Op standen 1, 2 en 3 doet de aanjager het niet. Ik hoor wel relais klikken als ik van 0 naar 1, 2, 3 ga, waardoor ik denk dat de schakelaar op het dashboard nog goed werkt. Ook de zekeringen zijn in orde. Weet iemand waar ik het probleem moet zoeken ?

groeten,
Joop

Geplaatst door

Joop Purmerend (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

joop ik vermoed dat de voorschakel weerstand van de aanjager de boos doener is daar ik niet zo veel ervaring met deze type heb kan ik je niet zeggen waar je deze moet vinden.
bij de meeste wagens zit hij in de buurt van de aanjager of zelfs in de aanjager erop geschroeft.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

16 jaar

Bedankt Jan voor de tip.
Eigenlijk had ik al en stil vermoeden dat het daaraan zou kunnen liggen.
Dat betekent waarschijnlijk een flinke klus om i.i.g. de middenconsole uit te bouwen. Is er een manier bekend om dat te doen? Waar zitten verborgen schroeven of boutjes? Is er ergens een handleiding beschikbaar ?
groeten,
Joop

nou joop dat zul je denk ik moeten oud vogelen.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

16 jaar

Zo, eindelijk klaar. Eigenlijk vrij eenvoudig uit te bouwen die aanjager. Niks dashboard of middenconsole, maar onder de motorkap. Daar zit de complete aanjager met zeven boutjes bovenin geschroefd. Om het apparaat er makkelijk uit en weer in te schuiven heb ik eerst het ruitenwissermechanisme uitgebouwd; ook redelijk snel te doen. Om de voorschakelweerstand te bereiken moest ik de unit verder demonteren: een aantal duidelijk zichtbare schroefboutjes, maar ook twee kleine schroeven die onder de afdichtstrip verborgen zitten. Bij het vervangen van de voorschakelweerstand bleek het noteren van welke kleur draad op welke aansluiting zit geen overbodige actie.

Nog een vraag: om de aanjagerunit zit een stuk isolatiemateriaal. Het is na 14 jaar aardig aan het afbrokkelen en het geeft een hoop stof. Weet iemand of hier asbest in verwerkt is ?

groeten,
Joop

Nee hoor, asbest is bij auto's allang weg. remblokken en remvoeringen met asbest is al verleden tijd en dat isolatie matriaal heeft het niet.

Highway 670
badge

16 jaar

Na een paar maanden was de weerstand weer stuk. Ik heb toen de aanjagermotor vervangen. De weerstand zelf was eigenlijk niet stuk - had ik eerder moeten weten - maar de thermische beveiliging, die naar de weerstand zit was stuk. Kost slecht € 1.50. Nieuwe weerstand kostte me de eerste keer € 47,00. Nu draait de aanjagermotor al een half jaar prima z'n rondjes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.