Renault Megane: Aanschaf Renault Megane II 1.6 16V

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

Hallo allemaal,

Ik zit erover te denken om een megane 1.6 16V te kopen (Megane II Phase 2) maar is dit een goede auto? ik lees heel veel problemen met de Phase 1 maar eigenlijk nagenoeg niet van de phase 2. Ik wil deze auto ook op LPG laten lopen nu las ik al dat je dan problemen met de benzine meter krijgt (deze valt terug) Maar zijn er verder nog veel voorkomende problemen?

Alvast bedankt voor de reacties.

alexiss

Geplaatst door alexiss (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

willyvan (5) PRO, 15 jaar geleden

phase twee is meestal beter (al zijn er natuurlijk altijd wel problemen) op gas lopen ze goed (met omigas systeem) phase 2 zit nu nog in garantie periode daardoor hier minder meldingen deze zijn bij de renault dealer zeker wel bekend

alexiss (0), 15 jaar geleden

Zijn de kosten hoog of valt het mee? Ik wil er +- 35000 km per jaar mee gan rijden dus de kosten moeten niet uit de hand lopen (cilinder kop reviceren etc).

AS1 (105), 15 jaar geleden

[quote=alexiss]Zijn de kosten hoog of valt het mee? Ik wil er +- 35000 km per jaar mee gan rijden dus de kosten moeten niet uit de hand lopen (cilinder kop reviceren etc).[/quote]
Als je met dat kilometrage er een jaartje of 5 mee rijdt, dan bespaar je een kleine 5000 Euro (kosten gasinstallatie is er al van afgetrokken)
Dus ook met een koprevisie van max. 1500 Euro bespaar je nog steeds 3500 Euro (gaat nog iets af voor onderhoud)

primera p11 (0), 15 jaar geleden

Persoonlijk zou ik boven de 30.000km gaan dieselen.
Dan komt de duurzaamheid van een diesel beter uit de verf.
Restwaarde is ook hoger van een diesel, een gasauto boven de 2 ton is geen drol meer waard.
een diesel levert dan nog wat op.
Maar ja, met de huidige diesel prijs is een goede gasbak zijn geld wel waard.
En rij je toch een stukje goedkoper, een diesel moet wel verrekte zuinig zijn met de huidige dieselprijs.
Maar reken je niet alleen maar rijk op lpg, er komt een installatie bij die ook weleens kapot gaat.

alexiss (0), 15 jaar geleden

Bedankt voor de reacties, ik heb nu een diesel (opel astra 1.7 DTI isuzu blok) deze rijdt +- 1 op 21 dus dat is wel netjes maar de prijzen van diesel gaan de pan uit rijzen en dus de waarde van diesel auto's (nu is de mijne niet zo veel meer waard denk ik 201000km uit 2001) ook dalen dus ik denk dat het een mooie tijd is om naar gas over te gaan. Maar ja als het onderhoud heel het voordeel opheft is het zeker geen optie en blijf ik lekker mijn opel rijden.

Andre379 (0), 15 jaar geleden

Rij al ruim 2 jaar met megane 2 geen problemen gehad, wel de sagem bobine's vervangen voor valeo's , en een setje in de kofferbak, nokkenasversteller gaat wel eens kapot , maar bij mij ook niet . ook de rammeltjes ken ik niet , remmen piepen weleens maar dat vind ik geen probleem. Al met al is de megane geen slechte auto, en zit bovendien vol met opties.

AS1 (105), 15 jaar geleden

[quote=alexiss]Maar ja als het onderhoud heel het voordeel opheft is het zeker geen optie en blijf ik lekker mijn opel rijden.[/quote]
Gasinstallaties vergen nauwelijks onderhoud. De verdamper verslijt (max. 500 Euro all-in).
Bij een moderne installatie heb je echter geen verdamper meer. Als je echt pech heb zou je 1000 Euro kwijt kunnen zijn. Hou je nog steeds 2500 Euro over (inclusief koprevisie dus).

alexiss (0), 15 jaar geleden

Is het echt een gegeven dat je rond de 150000 km de kop moet reviseren of komt dit door een bepaalde rij stijl, het lijkt me namelijk toch niet de bedoeling dat de kop dan al op is. Maar voor de rest heeft de phase 2 dus in ieder geval geen last meer van electronica problemen bobines etc.?

willyvan (5) PRO, 15 jaar geleden

Heb Er Veel Lopen En Heb Er Verschillende Met Standen Hoger Als 200000 Km En Nooit Geen Koprevisie(mits Je Op Tijd Dist Riem En Looprollen Van De Multieriem Vervangt),maar Bij Diesels Gaan Turbos En Verstuivers Ook Wel Eens Stuk En Dan Lopen De Kosten Veel Hoger Op,en Vaak Ook Motorschade Door Kapotte Turbo Dus Diesel Is Zeer Ook Niet Heilig Zeker Nu Ze Bij De Diesel Bio Diesel Bijmengen Waardoor Pompen En Verstuiver Eerder Stuk Gaan

AS1 (105), 15 jaar geleden

[quote=alexiss]Is het echt een gegeven dat je rond de 150000 km de kop moet reviseren of komt dit door een bepaalde rij stijl, het lijkt me namelijk toch niet de bedoeling dat de kop dan al op is.[/quote]
het is zeker geen gegeven. Het verschilt per motor. Rijstijl heeft ook invloed. Zie opmerking van willyvan.
Ik zeg altijd ga in je berekening uit van een koprevisie. Komt die niet, dan is dat mooi meegenomen.
Dat is beter dan hopen op geen revisie en dan teleurgesteld zijn als die wel komt.

primera p11 (0), 15 jaar geleden

We kijken nu alleen naar de koprevisie en dat is uiteraard serieus geld.
Maar onthoud wel een paar zaken, er komt een installatie bij.
En een auto is niet gemaakt om op lpg te rijden.
Het kan een goede combinatie zijn, maar het rijd anders als een benzine auto en als je uit een diesel komt zul merken dat het veel schokkeriger rijd.
Gas heeft nou eenmaal een andere verbranding, daar komt nog bij dat als je een probleem dat het niet 1,2,3 opgelost is.
Immers een dealer kan niets met het gassysteem en als er iets is krijgt het gas meestal de schuld.
Dealers zijn niet happig op een auto met lpg en sturen je al snel naar de gasboer.
Zeker bij lastige storingen is het moeilijk een diagnose te stellen, kastje muur verhaal.
Ik rij zelf ook lpg, maar ik heb ook auto's op lpg gehad wat gewoon een drama was.
Waar ik gewoon op leeg gelopen ben, die heb ik van narigheid weg gedaan met behoorlijk verlies.
Nu gaat het alweer lang goed met een lpi installatie van vialle.
Ook de auto moet een stabiele elektronica hebben, immers gedonder op benzine leid tot helemaal niet rijden op lpg.
Nu is de combinatie van renault en lpg vaak geen probleem, maar de renault heeft zwakke elektronica, hou hier rekening mee.
Hoe er rekening mee met de moderne lpi installatie dat de gasinjectoren na een 150.000km op zijn en circa 600 euro kosten en een pomp in de gastank komt op een 800 euro en een verdamper zit ook zo op 500 euro.
En 150 a 200.000km is voor een diesel niet veel, maar voor een lpg auto al een aardige boodschap.
Wil je leuk rijden op lpg, koop dan een jonge benzine auto met weinig km en laat er een vialle of een Ag/teleflex in zetten.
Goed compatibel met renault en daar kan een dealer ook nog wat mee, vaak in samenspraak met de plaatselijke gasboer.
Laat je niet verleiden tot het inbouwen van andere merken in een renault, leid tot een hoop narigheid en onkunde.
Voor een renault worden complete sets geleverd door vialle en Ag/teleflex.
Kijk eens op www.gasfx.nl en laat je informeren en ga niet alleen op de succes verhalen af.
Met zoveel km per jaar ben je afhankelijk van een goed functionerend systeem.
Doe er je voordeel mee.

alexiss (0), 15 jaar geleden

Bedankt voor de reacties ik was inderdaad van plan een auto met +- 20000 km te kopen en er dan een Lpg installatie in te bouwen in samenspraak met de dealer of importeur. Besparen op de aanschaf hoeft zeker niet integendeel ik betaal liever 1000,- meer bij de aanschaf dan 1000,- extra voor allerlei vage problemen, maar ik wil in princiepe alleen bij de dealer komen als het weer tijd is voor een beurt.

primera p11 (0), 15 jaar geleden

Dan wens ik je veel goedkope km op lpg toe.
Want als het een goede combi is is het gewoon leuk rijden.
De teller staat nu op 220.000km in een primera op lpg en doet het nog steeds goed.
Voor 2 tientjes zit tie vol en goed voor 400 km.
Ik ben niet zuinig op mijn auto, worden karren mee getrokken, af en toe flink mee geplankt, warm is tie al 2 straten verderop, hij zal daarom de 3 ton ook niet halen zonder koprevisie.
Maar voorlopig heb ik goedkoop gereden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.