Ik heb mijn 2 jaar oude kangoo (30.000 km) naar de garage gebracht omdat het lampje van het electrische systeem tijdens het rijden ging branden. De motor stotterde dan even en het lampje ging weer uit (en het duurde dan soms weer vele ritten voordat dit euvel zich weer voordeed.) De garage deelde me mede dat één gloeibougie was gebroken en dat een en ander moest worden vervangen. Tijdens het vervangen van de gloeibougies is een bougie afgebroken en moet het blok worden uitgeboord door een gespecialiseerd bedrijf. Ik sta nu als klant voor een fikse kostenpost. kosten bougies vervangen , kop uitboren, nieuwe distributiering en koppakking etc. De garage bied een regeling waarbij 40 % door de klant moet worden gedragen.
Mijn vraag: Is het normaal dat gloeibougies bij een dergelijk jonge wagen gebroken zijn en moeten worden vervangen.
Ligt het risico van het uitdraaien van de bougies bij de klant. Draait die op voor de kosten van het uitboren van het blok.
Is een en ander niet wat vreemd voor een dergelijk jonge wagen met zo weinig kilometers ?
Wat te doen ??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
een gloeibougie al kapot na 30.000km?.
Dat is wel erg snel.
Ik denk dat je gewoon domme pech hebt.
Maar hun hadden wel iets meer voor hun rekening moeten nemen.
Het is niet normaal dat tie zo snel kapot gaat, maar het kan.
Als tie afbreekt is het risico voor de klant.
Ik denk dat je er weinig aan kunt doen.
is er al geprobeerd om hem eruit te krijgen zonder demonteren van de kop?scheelt tijd en onderdelen als het lukt
Bij een 2001 laguna dCi ook gehad. Deze had dan wel 240.000 km op de teller. Zijn de gloeibougies we de oorzaak van de storing ?
Een defecte gloeibougie laat het storingslampje niet branden en laat de motor al helemaal niet inhouden! Ben je bij een dealer geweest?
Bij de megane 1.9 dci krijg je wel foutmelding bij defecte gloeikaars.
Neem contact op met de importeur over dit probleem. Bel naar 0800-0303.
Ben het met Henkie eens, dit kan zeker niet. Naar mijn mening heeft de garage een verkeerde diagnose gesteld. Ik denk dat het de egr klep is geweest, en hun te verkeerd zijn begonnen bij de gloeibougie's. En ze kunnen al best kapot zijn bij die km stand als je maar vaak op een dag start en start zoals bv een koeriersbedrijf of postbode!
Ik dacht eerder aan de bedrading van het gaspedaal.
hans hoe is het met de auto
Beste mensen dank voor jullie adviezen. De auto is gerepareerd. Gloeibougies vervangen kop uitgeboord en een forse rekening. Ik heb het probleem nu bij mijn rechtsbijstandsverzekering gelegd. De garage heeft overigens 60 % voor haar rekening genomen. Resteerde toch nog een bedrag van 700 euro aan motorschade. De garage heeft nu Renault nederland gevraagd of een bijdrage van haar kant nog mogelijk is.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar