auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Twingo: Afslaan bij warme motor

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 airco

Hallo,

Ik heb problemen met mijn twingo.
Iedere keer als ik een stukje heb gereden,en mijn motor dus warm is,slaat hij onder het rijden af,of als ik de motor afzet om bv een boodschapje te gaan doen,en vervolgens weer wil gaan rijden,start hij niet meer.
Ik moet dan 5 tot 10 minuten wachten voordat hij weer start ( zonder problemen)
Ben hier al mee naar de garage geweest,maar die weten niet wat het is ????
Heb al op advies van de garage mijn lucht-regelschuif laten schoonmaken,maar zonder resultaat ,maar wel een rekening van 48 euro.
Hun advies is de auto een dag daar te laten in de hoop dat het probleem zich gaat voordoen bij hun.

Heeft iemand een oplossing voor mij?????

Ik hoor graag van jullie ....

Groeten van Mariella

Geplaatst door

Loretta2000 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Rij eens een stukje zonder tankdop.
Kan zijn dat de tank zich vacuum trekt.

Veel succes, Pascal

Hoi Pascal,

Heb jij hier ervaring mee?
Kan dat geen kwaad?

Hoor graag van je ....


Groeten van Mariella

Loretta2000 0

16 jaar

Hallo,

Je moet dit natuurlijk niet doen meteen bomvolle tank.
Je kunt ipv een tankdop ook een doek in de opening stoppen,
of indien mogelijk de tankdop niet helemaal vastdraaien.
Het is een simpele oplossing, maar als de auto dan blijft lopen
weet je dat daar het probleem zit.

Succes, Pascal

als hij niet wil aanslaan zit er bij de aansluiting van de motor en versnellingsbak een zwarte stekker en een opname element haal de stekker daar eens van heen en weer als hij dan weer aanslaat dan is je opname element vlieg wiel defect en moet je deze vervangen

janneman 1968 0
badge

16 jaar

Hoi Janneman,

Ik ga het eens proberen..bedankt

Alle tips zijn welkom

Groeten van Mariella

Loretta2000 0

16 jaar

Hoi Janneman,

Waar zit dat ding eigenlijk?
kan ik er van binnenuit bij?

Groeten van Mariella

Loretta2000 0

16 jaar

opname element oftewel bdp gever zit boven op de wisselbak aan de kant van de motor dus daar waar de motor en de bak aan alkaar zitten.

renevw9600 0

16 jaar

heeft iemand nog een oplossing ?

Loretta2000 0

16 jaar

Is de motorcomputer al eens bij de dealer uitgelezen?
Een auto met dit bouwjaar slaat meestal wel een fout op.

Oiram

Hoi Oiram,

Ja, ze hebben de auto al uitgelezen,maar daar kwam geen fout in voor.
Alleen dat mijn lucht regelschuif schoongemaakt moest worden,en dat hebben ze gedaan en het probleem is er nog steeds..........
Heb echt geen enkel idee hoe dit mogelijk is......

Groeten van Mariella

Loretta2000 0

16 jaar

Sommige garage's gebruiken EOBD testers, en die testers zien (soms) geen fout.

Ik vroeg of de auto al bij de dealer was uitgelezen omdat die originele tester dan toch net wel
een fout(code) ziet, en dat kan handig zijn.

De auto eens bij de garage laten staan is misschien toch wel het beste in dit geval.
Ik denk dat het probleem dan sneller verholpen kan worden.
Dit zijn inderdaad soms lastige storingen voor een garage (en de klant)

Als de storing er dan wel in zit kunnen ze op dat moment met een tester zien of
zo'n BDP sensor bijv.een goed signaal geeft.

Deze storing kan eigenlijk 3 oorzaken hebben.
De monteur ziet dan, dat te veel of te weinig benzine het probleem is.
Of hij ziet dat de onsteking niet vonkt.(BDP sensor id het eerste waar ik dan aan denk)

Vraag eens aan de monteur of hij de LTFT/STFT waardes al bekeken heeft kan ie aan zien hoe het
mengsel was.
Misschien wat technisch maar dat moeten ze weten. (en kunnen ze soms veel aan zien)

Wel even laten weten wat het was.

Oiram

Iemand al eerder met dit probleem te maken gehad?
Graag een reactie

Loretta2000 0

16 jaar

Mariella,

Heb je de B.D.P. sensor al gecontroleerd? ook qua bekabeling?
hoe lopen de kabels vanaf de botsstop , dit is een rode knop aan de linkerkant van de twingo onder de motorkap aan het binnen scherm , deze knop wordt geactiveerd bij een botsing en deze schakeld de brandstof pomp uit. mischien zit daar een slecht contact in en hapert deze als de temp van de motor te warm wordt en loop de bekabeling even na omdat deze achter de motor langs loopt in de buurt van het uitlaatspruitstuk.

heb je start ondebreker op de auto met cv? zoniet rammelt de sleutel niet want dan ligt de opnemer los en zal de auto op startonderbreker slaan.

Als de auto niet start, hoor je dan wel de brandstof pomp lopen?

renevw9600 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.