Ik heb sinds vandaag het volgende probleem:
Als ik optrek en de automatische bak moet gaan schakelen dan begint de auto te trillen en houd in.
Wanneer ik dit doe met meer gas geven, dan wordt het probleem erger. Hij schakeld ook later over en dit gaat met een schok.
(Nu heb ik twee weken geleden bij de Renault dealer mijn automatische bak laten kontroleren of er genoeg olie in zit!)
Voor mijn gevoel is er iets mis met de bak of de koppelomvormer.
Wellicht dat iemand hier ervaringen mee heeft?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vandaag auto bij Renault dealer gebracht, volgens dealer zit er een probleem in het brandstofcirquit, en heeft het niet met de transmissie te maken.
Brandstof druk is 400 bar en wordt niet hoger naarmate toeren oplopen en dit zou op moeten lopen naar 1000 bar.
Auto blijft bij dealer voor verder onderzoek, het zou een of andere klep kunnen zijn en die kost rond de 300 euro, het probleem is echter dat de motor hier voor moet worden uitgebouwd.
Kosten worden geschat rond de 1000 euro!
Vandaag bericht gehad van de garage, kosten komen op 4600 euro!
Brandstof pomp zou het probleem zijn, hiervoor moet er een reparatie aan de pomp worden gedaan, twee kleppen vervangen.
Maar om dit te doen zou de hele motor moeten worden gedemonteerd, en als hij er dan toch uit is dan moet de distributieriem ook maar gelijk worden gedaan inclusief waterpomp.
Verder zouden alle brandstof leidingen moeten worden vervangen ivm garantie op de reparatie.
Is er geen andere manier om de reparatie aan de brandstofpomp uit te voeren, moet de motor echt eruit?
Ik hoop dat iemand een goed idee heeft want ik ben niet van plan om 4600 euro uit te geven voor een auto die bijna 7 jaar oud is.
Iemand ervaring met een soort gelijk probleem?
14 jaar
informeer eens bij een diesel specialist.
motor hoeft er niet uit weet ik uit ervaring ,maar ik begin er niet meer aan.
Vandaag gaat auto naar diesel specialist.
Motor hoeft inderdaad niet te worden gedemonteerd volgens dit bedrijf.
Kosten voor de pompreparatie komen op 1300 euro.
Als de pomp geheel moet worden vervangen inclusief distributie snaar vevangen
komt het op 2600 euro.
Dit is nog een boel geld maar beter als 4600 euro.
Maandag gaan ze er aan beginnen.
Word vervolgd.
14 jaar
Gisteren werd ik gebeld over de auto, ze hadden het een en ander onderzocht en met het brandstofsysteem was niets aan de hand!
HD pomp werkt perfect, alleen was de turbo druk te hoog.
Nu moet de turbo vervangen worden en dan zou het probleem zijn opgelost.
Ik ben benieuwd, als dit echt zo is dan snappen ze er niet zo veel van bij de renault dealer.
14 jaar
Nou, er is een nieuwe turbo gemonteerd en de brandstofpomp is gerepareerd, omdat deze ook niet goed bleek te zijn.
We zijn met de auto op vakantie gegaan en na 1000 km weer het zelfde probleem, geen vermogen meer!
Best lastig in de bergen met een caravan erachter. Vervangend vervoer gekregen en auto wordt naar Nederland gebracht.
Auto moet weer terug om te laten kijken wat het probleem is.
14 jaar
Auto doet het weer prima in Nederland. Garage kan niet zien wat er fout is gegaan. Geen foutcodes.
14 jaar
Zul je toch je caravan er weer achter moeten hangen en dan wat heuvels proberen te vinden.
En dan rijdend uitlezen.
Ja, het probleem is echter dat we hier in Nederland weinig bergen hebben.
Kan het zijn dat de auto in de noodloop heeft gereden zonder dat hij dit heeft gemeld.
Het gebeurde op een heel warme dag, 40 graden, we hadden reeds 400 km gereden in de bergen (Oostenrijk).
De temperatuur liep langzaam op naar 8 streepjes, ik weet niet wat voor temperatuur dit is maar normaal staat hij op 5 streepjes. We waren aan het klimmen met zo'n 90 km per uur en toen ging de wagen steeds langzamer rijden, ook als ik volgas gaf ging de auto niet harder, op een gegeven moment gingen we nog maar 70 km per uur, ik heb toen besloten om van de weg af te gaan. Op de parkeer plaats merkte ik dat de auto met optrekken geen kracht had. Sleepdienst erbij, auto af laten koelen en met een slakke gang naar de garage gegaan. Daar hebben ze hem uitgelezen maar er stonden geen storingen opgeslagen? Volgens de Oostenrijkse monteur van de Renault garage duide dit op het begin van het kapot gaan van de motor, achterste cilinders krijgen te weinig koeling waardoor er motorschade zou ontstaan, en het was niet verstandig om nog naar Nederland terug te rijden. Volgens hem moest er een nieuwe motor in a 12000 euro. Het zou een bekend probleem zijn met deze 3.0 dCi motoren?
Ik vraag me alleen af waarom hij het nu gewoon goed doet, hij verbruikt geen druppel olie, geen extreme druk of koelvloeistof verlies vanuit het koelsysteem. Is het niet gewoon een beveiliging geweest of een mankement in de elektronica?
14 jaar
toeval? ik heb twee dagen geleden een espace 3.0dci aangeschaft en na 10 minuten op de snelweg begonnen de problemen, met de koelvloeistof (zie mijn verhaal). Dat de auto vervolgens in noodstand loopt klinkt mij bekend.
Afezien hiervan ben ik benieuwd hoe jouw algemene ervaringen over deze auto zijn.
Thnx!
14 jaar
Dit probleem heb i vaker meegemaakt is waarschijnlijk vervuiling van de verstuivers, komt zo nu en dan terug.
wat je kan proberen is om de motor op een blikje pure reiniger te laten draaien. otot het blikje bijna leeg is .
is niet duur klinkt mischien ongelovig maar helpt vaak wel bij deze motor.
Wat betreft mijn ervaring met deze auto, in een woord super.
Hij rijdt heerlijk, veel ruimte, super trek wagen met caravan die voel je nauwelijks.
Je moet er alleen niets aan krijgen want bij de dealer loop je portemonai gelijk leeg.
14 jaar
Dat spoelen kan dat ook met Forte puur? Kan dit verder geen kwaad voor de motor? Ik heb zo'n idee dat dan juist vuil dat oplost in de pomp en verstuivers terecht komt. Maar jij ze ht hier al ervaring mee te hebben. Zijn de problemen daarna weg?
14 jaar
Ik gebruik altijd de reiniger van renault en het vuil komt via de retourleiding in je blikje terug vandaar dat je niet alles moet opgebruiken en inderdaa puur op laten draaien,het kan geen kwaad en helpt het niet kost het geen fortuin.
Moet je dat ergens op aansluiten dan, of haal je gewoon de retourleiding los en deze dan in het blik?
14 jaar
aanvoer en retour in het blik als je voor de auto staat links zitten 2 snelkoppelingen naar je blok, losnemen in het blik hangen en dan laten draaien.
Hoe hoog zat je daar in de bergen. Zou het ook kunnen zijn dat de luchtmassa meter een verkeerd signaal gaf i.c.m. een ijle lucht. De luchtdruk daalt natuurlijk wel als je hoog de bergen in gaat. Van de oudere lucht hoeveelheidsmeter weet ik wel dat ze een hoogte sensor nodig hadden. Hoe dat nu gaat weet ik niet.
14 jaar
luchtmassa meter meet gewoon de lucht en past dit aan in de inspuiting,niks hoogte dat maakt allemaal niets uit.er zit ook nog een buitenluchtdruk sensor aan en een turbodruk dit wordrt allemaal berekend.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar