hallo,
mijn vader heeft een vreemd probleem met zijn auto.
hij loopt namelijk slecht met koude motor.
hij slaat wel gewoon aan maar blijft schokkend stationair draaien.
als je gas geeft begint ie hevig te schokken en slaat dan af.
de garage heeft de bougies, bougie kabels, lucht- en brandstof filter vervangen en nog is het start probleem niet verholpen.
je moet de motor een paar minuutjes stationair laten draaien voordat je dan pas met de auto kunt rijden.
het valt mij ook op dat de motor lichte tikkende kleppen geluiden maakt. ik vraag me af of dat ook normaal is bij dit type motor.
maar ook bij warme motor voel je de motor om de zoveel seconden even schokken.
ter informatie , het gaat om een Espace 2.2L benzine, heeft net 253000 km gelopen en heeft nooit een lpg tank gehad.
motor verbruikt gelukkig geen olie en loopt verder nog heel goed.
de auto heeft geen toerenteller dus ik kan niet zien of bijv. het stationaire toerental misschien te laag is.
wie weet wat het kan zijn ?
zelf ben ik geen automonteur maar wel technisch opgeleid.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij problemen vervang ik altijd de verdelerkap. Kost bijna niks en de motoren zijn er heel gevoelig voor.
Inlaatspruitstukpakkingen komen ook veel voor. Bij draaiende motor evenwat water over de aansluiting met de cilinderkop gieten. Gaat de motor anders lopen dan zijn de pakkingen defect.
Geeft de koelvloeistof temperatuursensor wel de juiste waarde aan?
verdelerkap was inderdaad slecht. deze is toen vervangen maar nog loopt ie niet goed.
hoe kan ik deze temperatuur sensor eigenlijk controleren ? en waar zit deze eigenlijk ?
ik heb wel een soort NTC sensor in de luchtpijp vanaf de luchtflter naar het motorblok aangetroffen , er zit een stekkertje aan. is dit misschien een sensor die de aangezogen lucht temp. meet ?
de koelvloeistofmeter in het instrumenten paneel geeft netjes een contante waarde aan bij warme motor als je dat bedoelt.
hij schommelt niet.
ik zal binnenkort het 'water trucje' uitproberen.
tevens maakt de motor herrie vanaf 120 km/h , op lange afstanden word je gek van die harde brom toon. is dit wel normaal ? gehele uitlaat is gecontroleerd en geheel roestvrj en gasdicht, de uitlaatpakkingen op spruitstuk is vervangen en toch nog herrie.
een kennis heeft een zelfde espace gehad maar in diesel versie en die was echt heel stil in de cockpit.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar