Renault Laguna: Bij 2000 toeren staat het toerental te pendelen

Bouwjaar: 2001

Hallo, ik heb een Laguna Grand Tour 16v 1.6 Expression.Het probleem dat de moter plotseling in hoog toeren klim is nog niet eens opgelost en men krijg alweer een nieuw probleem. Heel vaak gebeurd het dat na het starten de motor bij 2000 toeren gaat staan pendelen tussen 1800 ongeveer en 2000 toeren.
uitzetten en starten helpt soms maar het gebeurd ook wel eens dat na 10 keer opnieuw proberen te starten hij het nog niet doet. Ik begin zo langzamerhand hopeloos te worden het is eeen mooie auto rijdt ook heel fijn maar met dit probleem en dat andere probleem wat er nog in zit valt bijna niet meer normaal en veilig te rijden. WIE WEET ER RAAD ?????

MrFreeze

Geplaatst door MrFreeze (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

19 Reacties

abc (0) PRO, 18 jaar geleden

heb je hem al uit laten lezen en wat is er tot nu toe aangedaan?

golpiali (0), 18 jaar geleden

Ik zou hem gewoon weg doen, waardeloze auto's zijn dit, altijd wat aan de hand!

MrFreeze (0), 18 jaar geleden

Hallo abc, Hij is al diverse keren uitgelezen bij een renault dealer maar is nooit wat uitgekomen ook is er al het een en ander aan gedaan er is al is een klep schoongemaakt waarvan ze dachten dat dat het was, heb pas een kleine beurt laten doen ook bougies vervangen, start knop vervangen haperde af en toe en misschien dat dat er nog mee te maken had knop is nu natuurlijk goed maar probleem van hoog toeren en pendelen bij 2000 toeren zat/zit er nog in. Ik hoop dat je hier wat aan heb.

Jaap4715 (0), 18 jaar geleden

Hallo Paul wat is de kilometerstand van deze auto en rijd deze op gas.Het gebeurt vaak dat de uitlaatkleppen niet helemaal meer afsluiten.Zelf een keer ondervonden met een lancia op gas.
Kwam met uitlezen ook niks uit.



Groeten,
Jaap

Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden

Nieuwe bedrading laten trekken van gasklephuis naar je ECU.

Een anderhalf uurtje werk.

MrFreeze (0), 18 jaar geleden

Hallo Jaap, de kilometerstand is 200350 km. aardig wat al dus en rijd idd op gasG3.

Hallo Henk met hoeveel procent zekerheid kan je zeggen dat dat het probleem is en zou ik dat zelf kennen ik ben elektromonteur of zeg je laat het bij de dealer doen.

Heren bedankt voor het reageren zover.

abc (0) PRO, 18 jaar geleden

idd wat henk zegt en dan meteen een nieuwe stekker monteren,is zelf te doen alleen zorgen dat je de juiste kabels pakt bij de rekeneenheid.

MrFreeze (0), 18 jaar geleden

Hallo inmiddels is het gas kle10phuis vervangen, computer uitgelezen noem maar op dit alles is gedaan bij de renault deler nog zit ik met dit probleem van pendelend toerental.
Wie weet raad dit gaat echt giga veel geld kosten misschien moet ik hem maar toalos rijden hihi geintje.

Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden

10 april 2006 om 20:26:49 is het antwoord al gegeven. Jammer dat je er niks mee doet.

MrFreeze (0), 18 jaar geleden

Hallo, inmiddels is de stekker en de bedrading van de gasklep naar de ecu ook vervangen tot nu toe is het probleem wat ik had weggebleven. Het lijkt er op dat deze laatste actie heeft geholpen...
Maar neemt niet weg dat ik toch is om meheen gaat kijken voor een andere auto want zolang ik deze rij heb ik alleen nog maar problemen gehad en daar baal ik toch wel van....

MrFreeze (0), 18 jaar geleden

HEEEEEEEEEEEEEEEEELP helaas gasklep vervangen berdrading zoals gezegd vervangen met de stekker 1 week goed gedaan nu gistern na starten begon het toerental weer te pendelen rond de 2000 toeren. Henk ik heb er iets meegedaan uiteindelijk met jou advies maar helaas het mocht ook niet bateninmiddels koste dit geintje ook weer een slordige 230 euro en ben nog niets verder.
Wie kan en wil me helpen hier uit te komen.................

MrFreeze (0), 18 jaar geleden

Bovenstaande is wel gedaan bij de dealer ik heb er zelf niets aangedaan

MrFreeze (0), 18 jaar geleden

Wel jammer hoor, Je zet een probleem op problemcar en krijg vervolgens antwoord met wat je er aan kan/moet doen zelfs kontakt gehad met een sales manager die al 37 jaar bij renault werkt, een Henk N die zelfs een soort van boos wordt omdat je niet doet wat hij zeg. Vervolgens geef je aan hier op de site dat het niet heeft gewerkt maar hoor je ineens niets meer van deze mensen RAAR HOOR Maar helaas niets van wat er tot nu toe aangedragen is heeft geholpen we zijn inmiddels een slordige 1000 euries verder en het probleem zit er nog in. Is er dan echt niemand die weet wat het probleem is ???????

Erwin2907 (0), 18 jaar geleden

Paul, vergeet niet dat een goeie dianose stellen via internet bijna niet te doen is. De standaard oplossingen die je hier krijgt zijn heel vaak de goede, maar ook niet altijd. Probeer eens een andere garage, dit probleem is blijkbaar niet zo maar even op te lossen via internet, helaas. Succes met de auto.

Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik word echt niet boos hoor als jij je geld over de balk wilt gooien!! Dat mag je helemaal zelf weten.

80% van dit soort storingen wordt veroorzaakt door de bedrading. Dat je garage €230,- vraagt voor een reparatie van hooguit anderhalf uur werk zet mij aan het denken. Hebben ze trouwens wel alle 6 draden omgelegd?

Stap 2 is het vervangen van het gasklephuis. Als het onderdeelnr 7701474709 is; dan is herprogrammeren met de cd uit de set verplicht.

Nog geen resultaat? Dan blijft de ECU over. Deze is echter zelden de oorzaak van je probleem.

Ik zou het advies van Erwin opvolgen.

Pallab (0) PRO, 18 jaar geleden

Als je nu tegenwoordig een smoorklephuis besteld krijg je de cd er jammer genoeg niet meer bij.Gelukkig heeft het bewaren altijd wel ergens nut voor.De cd is er voor om een aanpassing aan de re injectie te veranderen betreft de kunstof-achtige smoorklephuis om te zetten in de alu-smoorklephuizen.Ik denk dat waar henk ook bang voor is dat de dealer de re injectie niet hergeprogrammeerd heeft.Trouwens je kan van je dealer verwachten dat hun het probleem moeten kunnen oplossen en niet elke keer weer nieuwe rekeningen erin brengt zonder dat het probleem er steeds nog in zit?

Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden

In Sm 3740 staat uitdrukkelijk dat je de cd-ROM slechts 1 keer mag gebruiken. Waarom zou dat zijn? Je schrijft nl niks naar de cd.

Pallab (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik ziet het ook staan. Ik denk dat ze uit voorzorg willen dat je die cd niet voor andere problemen gaat toepassen.
Je zal dan ook volgens die sm de nieuwste versie van de herprogrammering moeten toepassen voor de recenste update`s.Er zijn altijd van die slimmeriken die de cd ergens anders gaan toepassen en niet weten wat voor schade ze kunnen aanrichten aan de rekeneenheid.En tenslotte opnieuw inlezen/initialiseren is ook een regel die vaak vergeten wordt...

sgm (0), 18 jaar geleden

Ik heb eenzelfde probleem gehad. Stekker gasklephuis vervangen, gasklep vervangen, bedrading omgelegd, etc, etc. Uiteindelijk inspuitcomputer vervangen en toen was het opgelost. Die computer bleek achteraf zelfs bij de Brezan te bestellen. Alleen moet je wel een Renault kast hebben om 'm in te lezen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.