Hallo,
Sinds een maand of drie heb ik probelemen met mijn Kngoo Express 1.9 dti.
Vaak gaat opeens het gloeispiraaltje op het dashboard branden, soms, maar niet altijd gaat dat gepaard met het inhouden van de motor, alsof er geen brandstof beschikbar komt. Dat is echter niet altijd het geval. Omdat ik regelmatig in Frankrijk ben heb ik de auto inmiddels zo'n drie keer laten nakijken, computer erop, jullie kennen het wel, niets te vinden dus. Dus moet het aan de brandstofpomp liggen. De vervanging daarvan gaat zo'n 1200 Eurie kosten. Ik vind de diagnose wat kort door de bocht, de kosten erg hoog dus de vraag of een van jullie zoiets wellicht ook heeft meegemaakt en wat daar de oplossing was.
Bedankt voor het meedenken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vervroegingsklep in pomp vernieuwen.
Als de pomptiming verkeerd is, begint het storingslampje te branden. Deze storing wordt bij de Kangoo niet opgeslagen.
De brandstofpomp moet op tijd gezet worden dus en eventueel de distributieriem laten vervangen
Hallo Ksie en Henkie Nobach, vanwege ziekte eerst nu gelegenheid te danken voor jullie reactie en te reageren. Weten jullie of het mogelijk is alleen de klep te vervangen en/of de pomp op tijd te zetten, ik neem aan dat jullie hetzelfde bedoelen, of moet de hele pomp vervangen worden? Bij voorbaat dank.
19 jaar
De klep waar Ksie over spreekt gaan bij de Dti zelden stuk. De pomp hoeft niet vervangen te worden, hij kan gewoon op tijd gezet worden. Wanneer moet je distributieriem weer vervangen worden?
De laatste vervanging was met 68.000 km. Dus volgens de regels zou dat met 143.000 km zijn. Nu staat de teller op 110.000 het zou met een jaar zijn dus.
19 jaar
Riem laten zitten en de pomptiming controleren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar