de jb1 versnellingsbak lekt nogal behoorlijk langs de schakelstangkeerring. in een universeel krantje zag ik dat je nu ook een gedeelde keerring kunt krijgen voor dit probleem. ik heb jaren geleden ooit eens de schakelstang eraf gezaagd en er weer opgelast om de keerring te vervangen. dit was echter altijd rotwerk. wie o wie heeft er ervaring met deze nieuwe gedeelde keerring. hoeveel werk is het deze te monteren. ik weet niet in welk krantje de advertentie stond. eventueel zou ik graag het onderdeelnummer willen hebben.
alvast bedankt voor de reacties
caddy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
speciaal setje te krijgen via de dealer
ik heb zo'n peperduur setje, 2 kapjes/helften met een O-ring ook eens gemonteerd( ca 0,5 uur werk) en kan je zeggen dat het nog iets lekte.ik heb zelf ook al meerdere keren de schakelstang los geslepen ,keerring vernieuwd( lager en keerringboer 3,5 euro) en weer vast lassen in korte fases en dan goed koelen met perslucht zodat de nieuwe keerring niet verbrandt. een nieuwe keerring is zeker dicht , wel wat werk( ca 1,5 uur) maar je bespaard dat setje geloof ik iets van 65 euro dus......
ik ben ondertussen ook erachter wat de werkelijke oorzaak van het gelek is. de bussen die de schakelstang in de bak lageren liggen eruit. andere keerring heeft geen nut. er is te veel speling. bak uit elkaar en de bussen vernieuwen is de beste optie
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar