auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Clio: clio sport start niet

Bouwjaar: 2001

mijn clio 2.0 RS is onderweg stilgevallen ,bij uitlezen geen enkele foutcode.heb wel ontdekt dat in de relaiskast drie relais groen uitgeslagen waren door vocht,die vervangen doch start nog steeds niet. ik heb wel gemeten dat de bobijn geen + singaal krijgt. iemand al zoiets meegemaakt? bedankt alvast.

Geplaatst door

Van11714 (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je zit in de goede richting denk ik. Kijk eens onder de aansluitingen van de relais of er ook een draad afgebroken is.

Henk Nobach 0
badge

19 jaar

Hoor je de benzinepomp even lopen als je de wagen op contact zet.

ksie 0
badge

19 jaar

beste bedankt voor uw antwoord reeds.ik zie geen draad die los is en de benzinepomp werkt. groetjes

Van11714 0
badge

19 jaar

opname element bdp!!!!!

Ebber 0
badge

19 jaar

beste,ik denk dat men dat ziet als men de auto uitleest.auto rijd intussen terug maar weet nog steeds de oorzaak niet.had bedrading tussen relais en rekeneenheid allemaal gekontroleerd terug gemonteerd en ineens starte hij terug.spookauto denk ik.groetjes

Van11714 0
badge

19 jaar

een defecte bdp sensor komt er niet uit als je de clip eraan hangt. De enigste manier om daar achter te komen is hem demonteren en de weerstand te meten, die mag niet hoger zijn dan 250 ohm

Ebber 0
badge

19 jaar

bedankt,als de wagen terug komt zal ik hem zeker meten,doe nochtans veel renault en heb nog nooit een bdp stuk gehad.

Van11714 0
badge

19 jaar

hoi wij doen heel veel in renault en het kom geregeld voor hoor maar de stekker op bdp is ook veel het probleem je moet met een pen de pootjes iets naar buiten duwen

the4men 0
badge

19 jaar

Pennetjes verbuigen is niet een mooie oplossing, of wel? De dealer heeft nieuwe stekkers op voorraad.

Henk Nobach 0
badge

19 jaar

Verbuigen is inderdaad uitstel van executie, nieuwe stekkers er op is het beste !

pieterp9094 0
badge

19 jaar

allemaal al bedankt voor de info grt gerrit

Van11714 0
badge

19 jaar

Problemen opgelost Gerrit ?

pieterp9094 0
badge

19 jaar

De auto rijd nog steeds zonder problemen maar de echte oorzaak van toen heb ik niet gevonden.bedankt

Van11714 0
badge

19 jaar

Hallo, even een oude koe uit de sloot, aangezien ik zie dat de de laatste reactie al van 2005 is,

mijn clio RS liep al een tijd niet heel lekker stationair. Op aanraden Veban in Rijswijk begonnen met de bougies te vervangen. Na terugplaatsen spruitstuk sloeg zeer ie moeilijk aan, en liep ook niet beter. Paar dagen mee gereden (gestart zonder problemen), was het dit weekend opeens weer raak. Dag niet gestart gekregen. Hierop de BDP sensor + stekker vervangen en een dag gewacht, met accu pool los. Auto startte hierop weer aantal maal zonder problemen. liep ook constanter.

Vanavond weer stuk gereden (met een mysterieuze "hik"/inhouding tijdens de rit!), en na een stop: auto starte, sloeg af, en wil niet meer starten. Aan de geur te merken komt er wel peut in de cilinders, motor draait goed rond, startonderbreking gaat netjes uit (lampje in dash), maar ik wordt hier redelijk moedeloos van.....

Ik lees verschillende oorzaken:
- BDP sensor + stekker: reeds vervangen
- verstoring door startmotor (bij DCI motor): wellicht niet van toepassing, alhoewel ik aanduwen een keer zal proberen
- computer resetten: hoe kan het dan dat ie het af en toe wel, af en toe niet doet?
- vervuild injectiesysteem: ik heb reeds reiniger gekocht, kan het zijn dat de auto eenvoudigweg verzuipt? En dat ie het daarom na een dag weer doet? Zowieso moet ie weer rijden voordat ik dat kan toepassen.....

iemand anders nog ideeen? Alvast bedankt, gr Wouter

heb toen de relais vervangen zoals boven vermeld en auto heeft geen problemen meer gehad.grt gert

Van11714 0
badge

17 jaar

Bedankt voor het advies, heb vandaag alle relais nagekeken, lijkt geen storing mee te zijn: Echter, de bedrading gevolgd vanaf de ontsteking, kom ik uit bij de "noodstop" sensor net naast de accu (die rode schakelaar). Schakelaar losgenomen, keer aan en uit gezet (door te schudden, kogel komt dan los!), en prompt start ie weer! Toeval wil dat de auto de eerste keer uitviel na een drempel. Dus ik krijg het vermoeden dat die sensor wel eens roet in het eten gegooid kan hebben. Auto loopt nu weer, maar ga eerst nog maar voorzichtig wat rondjes rond het blok rijden...

gr Wouter

is ook mogelijk maar wij hebben die nog nooit stuk gehad ,groetjes

Van11714 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.