auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Master: de ene keer slaat de motor gelijk aan andere keer na een paar ke

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: dci 90

hallo mijn master start de ene keer in 1keer en soms moet ik wel 5 of 6 keer starten voordat hij aanslaat.dit gaat dagen soms weken goed en dan moet ik weer een keer of 7 starten voordat hij aanslaat.
wie heeft voor mij de oplossing,wie kan mij helpen.

Geplaatst door

tonnie#119 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als de motor hikt bij starten is dat vaak de lucht massa meter

j.de.vries73 0
badge

13 jaar

dank voor uw snelle reactie motor hikt niet,slaat gewoon niet aan,als ik hem dan weer van contact afzet en dan weer start loopt hij in 1 keer dit gaat dan een paar keer goed en soms ook niet

tonnie#119 0

13 jaar

BDP sensor?

erikjuh37 0
badge

13 jaar

oke zou kunnen ,maar wat houd dat in ik ben een leek op dat gebied dank voor je reactie

tonnie#119 0

13 jaar

Bovenste Dode Punt Sensor: die sensor die op de motor bij je vliegwiel zit, vertelt de ontsteking in welke stand de motor op dat moment staat. Met behulp hiervan wordt de inspuit-timing bepaald (= precies op het juiste moment diesel ingespoten).

Heino4267 725

13 jaar

oke dank voor de uitleg,zal ik doorgeven dan kunnen ze daar even naar kijken zo gauw ik meer weet horen jullie van mij bedankt allemaal

tonnie#119 0

13 jaar

Hallo,BDP sensor is het niet ze hadden die namelijk al verwisseld met een andere,helpt ook niet probleem blijft,het gekke is dat ze hem ook niet uit kunnen lezen want we krijgen geen foutmelding.

tonnie#119 0

13 jaar

Lucht in je brandstofleidingen?
Is het soms sinds een brandstoffilter is vervangen?

Heino4267 725

13 jaar

nee ook geen lucht alles is er nieuw opgekomen gloeibougies,gloeispiralen,verstuivers,echt alles.als die eenmaal loopt is het net een nieuwe zoals de laatste drie dagen geen last aanraken en lopen maar het kan makkelijk zijn als ik vanavond of morgen wegga dat hij het weer pas doe na een keer of 4of 5.nu is dat nog geen probleem maar als het gaat vriezen,zal de accu het niet lang volhouden.maar de accu is niet het probleem,monteur bij ons werk weet zich geen raad,krijg nergens foutmelding.

tonnie#119 0

13 jaar

Kan je niet een tijdelijk controlelampje aanleggen voor je gloeibougies? Als het gloeirelais het een keer niet doet, krijg je precies de verschijnselen die jij beschrijft. Gloeirelais + relaisvoet al eens bekeken op corrosie?

Heino4267 725

13 jaar

nee is volgens mij nog niet gedaan zal ik volgende week even na informeren laat het wel weer weten bedankt.

tonnie#119 0

13 jaar

goeie dag allemaal alles weer opnieuw nagekeken doorgemeten niks te vinden ook niks vochtig gister op nieuw verstuivers nagemeten ook allemaal goed.WAT NU.

tonnie#119 0

13 jaar

Lekkende verstuiver?
Lektest uitvoren.

Ramjod 0
badge

13 jaar

is al gebeurd

tonnie#119 0

12 jaar

gaat het ledje van de startblokkering uit als hij niet aan wil slaan

abc 0
badge

12 jaar

Is het complete lagedrukcircuit gecontroleerd van af de tank.
Paar keer meegemaakt een klein haarscheurtje in de leiding vanaf filterhuis naar inspuitpomp.
Ik neem aan dat het een 1.9 dci is.

Ramjod 0
badge

12 jaar

ja dat klopt is een 1,9dci zou ik morgen even moeten informeren laat ik morgenavond wel weten.bedankt voor info.

tonnie#119 0

12 jaar

probleem nog steeds niet verholpen.heb ik nu weer iets apart of is dit normaal niemand kan mij vertellen wat het probleem is zijn al meer dan een jaar bezig.
voor die gene die het probleem nog niet weten.
mijn bus start vandaag fantastisch morgen soms 20 keer starten zo gaan we maar door krijgen geen foutmelding dus uitlezen heeft geen nut.WIE KAN MIJ HELPEN DE OORZAAK VINDEN.

tonnie#119 0

12 jaar

Is het niet de startblokkering die hiervan de oorzaak is ?
Als je hem telkens herstart, wacht je dan even tussendoor, haal je de sleutel er even uit, of blijf je telkens opnieuw proberen ?

Gijsvm 0

12 jaar

ik wacht ieder keer even en haal de sleutel er ieder keer uit
soms wacht ik 10 minuten en dan doet hij het nog niet de andere keer wacht ik niet en dan start hij direct is heel verschillend zo heb ik dagen soms weken geen last en dan kan het maar zo zijn dat ik een paar dagen last heb de ene keer start hij direct de andere keer moet ik soms wel 30 keer starten,MOEDELOOS VAN TE WORDEN

tonnie#119 0

12 jaar

denk toch startblokering, je zou even moeten meten op het moment dat hij niet aan wil slaan

jan5047 0
badge

12 jaar

oke maar zou je daar geen foutmelding van krijgen??
en als het de startblokkering is moet et probleem zich dan niet altijd aandienen??
weet het verder ook niet zijn maar twee vragen ben een leek op auto gebied,

tonnie#119 0

12 jaar

hoop dat iemand mij helpen kan

tonnie#119 0

12 jaar

en hoe kan ik dat meten heb geen meter maar toch bedankt voor de goede raad

tonnie#119 0

12 jaar

als je geen meter hebt kun je ook niet meten, dus laten meten door iemand die een meter heeft, en dan kijken of de brandstofpomp aansturing krijgt

jan5047 0
badge

12 jaar

oke dank je wel doe ik prettig weekend laat het wel weer weten als ik wat weet

tonnie#119 0

12 jaar

Als de startblokkering er niet vanaf gaat, moet je dat in je dashboard kunnen zien.
Heb jij geen klein rood knipperend lampje in je dashboard? Dat is van de startblokkering. Aan het aanblijven, uitblijven of knipperen ervan kan je zien wat de status van de startblokkering is. Hou het maar eens in de gaten bij wel/niet starten.

Heino4267 725

12 jaar

heb al in de gaten gehouden dat lampje verandert niets als sleutel niet in contact zit knippert het lampje als sleutel omgedraaid word gaat het uit ook bij wel/niet starten geen verandering dus

tonnie#119 0

12 jaar

weet ik niet en wat is ecu heb speciaal nog even gekeken maar nu start hij gewoon in 1 keer zal je altijd zien.nu moet ik straks naar mijn werk kan het makelijk zijn dat ik een keer of 6 moet starten maar bedankt.

tonnie#119 0

12 jaar

ecu = Elektronic Control Unit, de computer. Zit bij de zekeringkast.

Heino4267 725

12 jaar

15 x voor dat hij het deed vanmorgen toen ik moest gaan werken. vanavond 21:00 uur naar huis wat denk je? liep in 1 keer

tonnie#119 0

12 jaar

heb ik ook meestal vooral op maandag morgen en naar huis als een speer!! maar het is zeer vreemd maar het enige is als hij niet aanslaat dan toch diverse metingen uit te voeren, is moeilijk weet het want als je wilt meten slaat hij misschien juist aan

jan5047 0
badge

12 jaar

ja inderdaad zal niets anders opzitten

tonnie#119 0

12 jaar

vanmorgen even weggeweest 1x lopen 10 min. in winkel geweest stap in 6x toen pas weer lopen

tonnie#119 0

12 jaar

Je kunt dat nóg een heleboel keer intikken (wanneer hij het weer niet doet, dat is trouwens wel vervelend voor je), maar beter kan je een plan maken wat je precies en hoe gaat uitproberen/meten voor als hij weer eens niet start. Dan kom je veel eerder bij de oorzaak en de oplossing.

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken, dat als hij het zo vaak niet doet, een garage allang de oorzaak had gevonden en weggenomen.
Dat had je bijna een maand ergernis gescheeld.
Wellicht alsnog voor een paar dagen met een garage wisselen van auto, zodat zij op zoek kunnen tijdens het niet starten?

Heino4267 725

12 jaar

er zijn kastjes te koop die je op de diagnose stekker aan kunt sluiten en die opnames maken van de belangrijkste parameters,deze zijn nadien uit te lezen .
een soort zwarte doos.een ideaale oplossing bij dit soort problemen.

abc 0
badge

12 jaar

nee hoor heb me al 2000 euro gekost en nog steeds geen oplossing maar bedankt allemaal voor jullie hulp ik ga weer naar garage laat wel weer weten als oplossing gevonden is,nogmaals bedankt.

tonnie#119 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.