na motorwissel(lagers kapot door kapot karter/oliefilterhuis en doorgereden) een hoop niet te wissen foutcodes oa df001(computerfout) en open circuit of kortsluiting bij diverse sensoren df006, df027, df045, df123, df124 df014 df065 df149
bij actuele data(met launch) krijg ik ook onlogische waardens zoals een computerspanning van 324v en een toerental(stilstaand) van 5000, ook afwijkende temperatuurwaardens
kabels extra gekontroleerd, geen beschadeging of gekikt kan eigenlijk ook niet verkeerd aangesloten zijn, zekeringen niet stuk
wat ik zeker nog eens ga doen is de grote conector reinigen en controleren op slecht contact
iemand eng idee of een elektrich schema
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
alle massa's los gehad en gereinigd, stekkers op ecu, stekkers op automaat
wat veranderd is gloeilampje blijft niet meer branden, maar motorstoringslampje brand
foutcodes blijven, ook snelheids aanduiding geeft onwaarschijnlijk aan; meer dan 200 bij stilstaande auto
wie oo wie denkt me te kunnen helpen
Ik zou hem als eerste eens uit laten lezen bij Renault.
Al die onlogische waardes lijkt mij eerder een software fout van je tester.
Is haast onmogelijk dat de ECU dit soort waardes meet, of hij moet zelf defect zijn natuurlijk.
Ik zie dat (uitlees software foutje) wel vaker zijn nogal wat software varianten.
Oiram
inderdaad software foutje, hierdoor wel op het verkeerde spoor gezet, was uiteindelijk gewoon een slecht 'peertje' en daardoor lucht
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar