Renault Modus: ecd ?? versnellingsbak

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 1600

L.S, in het bezit een renault modus 2004 met automaat, of een semi automaat , volgens mij een ecd (4) bak met dubbele kop platen. blok= 1.6 / 16V
Bij de koude start lijkt het erop dat de bak langer en meer slipt op de koppeling, wanneer warm is het stukken minder en pakt de bak lekker door zonder klappen of mechanische rampgeluiden.
Het schakeld dan zelf voorbeeldig.
Van de kenners wil ik graag weten is dit een semi automaat met 4 versnellingen en het dit dus een ECD bak.?
Wat zijn de kwetsbaarheden van deze bak?
zo ja hoelang gaat zo'n set platen mee?? ( nu 100.000)

2e:
Bij rijden rond de 2 tot 3 K toeren in 2/3/4 versnelling en bijna een onbelaste voortbewegen komt er uit de motorruimte een irritant rammeltje en een haartje gas erop en het is weer weg.
Dat rammeltje voel je soms alsof de ophanging van het blok wat minder is!, iemand bekend met dit euvel??

tot zover 2 vragen

graag jullie reactie

Wilbur

Geplaatst door Wilbur (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Modus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

viper_ren (0) PRO, 5 jaar geleden

Jij bedoelt een EDC...

Deze werden niet gebruikt in een modus.

De modus heeft een gewone automaat. Ik ben niet meer heel zeker of hier een robot in geweest is.

Ik kan dit nu namelijk niet opzoeken.

Op het gebied van je geluid, is het misschien mogelijk om hier een filmpje van te maken zodat we eens kunnen mee luisteren?

Wilbur (0), 5 jaar geleden

onder een gewone automaat versta ik een planetaire opbouw met een koppel omvormer middels ATF automatenbak olie
mogelijk ook geen handgeschakelde bak die middels servo's word ontkoppeld en geschakeld.
de 1e versneling met optrekken normale slip, snelle 2e opschakelen met slip die op een bepaalde snelheid verder vastgrijpt en daarna 3e met 100%grip en door naar 4e met 100%grip.
teveel snel met gas spelen zorgt voor lichte labiele bak reactie, waarna bij gas positie op vast punt de bak weer normaal oppakt.
krijg toch de indruk dat de 1.6 16valve uitvoering met edc-bak is uitgevoerd.
Pook standen is P, R, D. pookje naar links tikken en de bak word op de 4 gangen handmatig bedient met automatisch terug schakelen tot stilstand.
Deze bakuitvoering is zeer fors in vergelijking met een planetaire bak of handgeschakelde bak.
Vind op internet aan de hand van kenteken info nergens welk type hier nu aan het blok hangt, ben toch zeer benieuwd.

kaleido 1 (1620) PRO, 5 jaar geleden

Er zit op de B stijl een sticker onderaan , daar staat het type bak op.

viper_ren (0) PRO, 5 jaar geleden

Op de modus is dus geen edc bak gemonteerd, wel de robot (quickshift)

Aan de pook kan je niet zien of dit nu een gewone automaat is of een robot. Je kan het wel zien in de motorruimte boven de versnellingsbak zit dan een reservoir als het een robot is. Anders is het een gewone automaat

Wilbur (0), 5 jaar geleden

Dan word het eens tijd dat de boel voor de nodige ruimte even gelost word om een kijkje te nemen in de motorruimte.
Wel iets als de AL4 DPO transmission gevonden voor verschillende types waaronder ook de Modus .

Dank zover,

word nog vervolgd.

viper_ren (0) PRO, 5 jaar geleden

Je kan het zo ook al zien zonder de bovenkant los te halen 😉

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Modus of stel zelf een nieuwe vraag.