Renault modus 1.4 16v
Sleutel omdraaien en soms na 50x start de auto ineens. Dealer heeft al een keer ECU niet goed was.
Wat zijn de mogelijkheden
Een ECU swap? En hoe gaat dat dan in zijn werk
Correspondeert de sleutel dan nog?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is er al gemeten waar het fout gaat , stuursignaal meten , komt er geen of wel spanning op de startmotor , enz.
ik denk (maar er is niks gemeten) dat er ergens in de ecu geen signaal word gegeven aan de startmotor.
de mannen zijn wel zo slim geweest om een soort tijdelijke oplossing te maken. een soort drukknop in de motorruimte om handmatig de startmotor te bekrachtigen. maar ja dan gaat hij wel rond maar slaat niet aan omdat er ergens uit de ecu een signaal ONTbreekt.
ik ga vanavond/morgen er naar toe. maar wat zou ik moeten meten? (ik ben maar een amateur) en tot overmaat van ramp is de wagen die ik heb uit geleend een mooie astra g 1.6 LPG met 320.000km ook kappot. er zit geen olie meer in het blok (vermoed de olie pomp of ergens inde buurt van de distributie). de man van wie deze modus is die is niet echt blij zogezegd en heeft een auto voor zijn werk nodig. het zou heel fijn zijn als we er zo ''goedkoop'' mogelijk af komen. ik kan wel het e.e.a meten
vreemde is waarom start de auto 99x niet en de 100e wel. dan zou ik als eerste verdachte gaan kijken naar de ecu. maar helaas heb ik ook geen uitlees materiaal voor deze auto.
mocht het de ecu zijn is een donor ecu dan voldoende... waarschijnlijk start hij dan niet meer. maar ik kan hem misschien met deze oude ecu 1x starten en hem dan naar een bepaalde plek toe rijden.
Alvast bedankt.
3 jaar
p.s de garage heeft een soort silliconen gel achtig spul in de ecu connectoren gespoten . omdat hun toen ook al de ecu als verdachte hadden. maar in plaats van het probleem te verhelpen ???
3 jaar
Geen olie in het blok heeft niets met de pomp te maken , regelmatig peilen en bijvullen had wel geholpen , maar daar gaat het niet over , als hij ook met de startknop niet aanslaat mis je dus of ontsteking of inspuiting of beide , deze dingen zijn simpel te controleren.
Mijn uitgeleende Astra is altijd tot zover goed onderhouden en altijd olie gepeild lekte hier en daar wel wat olie. Maar nu is alle olie eruit. Vraag me dus af waar het vandaan komt .. zoveel olie ineens kwijt ik zag geen zichtbare schade aan het carter . Wel bij de distributie heb ik het idee.
Over de renault modus.
De knop die ze hebben gemaakt omzeild de ECU compleet.
Daarom begrijp ik ook niet waarom die dat hebben gemonteerd.
Met zo'n constructie lijkt enkel alleen de startmotor te draaien.
Is een ECU swap mogelijk maar hoe werkt het dan met de sleutel chip enzo. Die ECU komt uit een andere modus dan.
3 jaar
Je auto start waarschijnlijk niet omdat de sleutel niet wordt herkend. Waarschijnlijk blijft in je instrumentenpaneel ook een rood ledje knipperen als de motor niet start, dat geeft aan dat op dat moment de startblokkering niet wordt vrijgegeven.
DAT moeten ze oplossen, niet alternatieve startmogelijkheden maken.
Dat het aan de ECU zou liggen is zonder extra aanwijzingen (die hierboven niet zijn genoemd) flauwekul.
3 jaar
Heb je enig idee hoe dit dan op te.lossen ? Zonder garage ? Eventueel een persoon op locatie die dit kan verhelpen ? In Zaltbommel
3 jaar
Vertel eerst eens het zichtbare verschil tussen een wel en niet startende auto: als de auto niet start, zie je dan een klein rood lampje knipperen (of permanent aan blijven) in je instrumentenpaneel? En is dat uit als je auto wel start?
3 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Modus of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar