Renault Grand Espace: Espace DCI startprobleem

Bouwjaar: 2001

Ik heb nu al een aantal malen een startprobleem met mijn Espace 2.2 DCI:
De startmoter draait wel, maar starten lukt niet.
eerder ook ANWB erbij gehad: die spoot in de luchtinlaat wat brandstof (oid). Hun conclusie: startblokkering ?!?
Maar vandaag weer problemen en op slot en van het slot halen hielp niet.
Verder ter info: moter heeft 165k gelopen en nu merendeel stadsritten. Accu nog redelijk.
Wie heeft tips: of moet ik ook zo'n spuitbus kopen? (Wat voor spul is het eigenlijk?)

Alexd

Geplaatst door Alexd (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

sjaak r (0) PRO, 18 jaar geleden

Starte hij toen wel, toen de anwb wat in de luchtinlaat spoot?
Zo ja dan is er niks met je startblokkering maar heb je waarschijnlijk een kapotte verstuiver.
Lektest laten doen bij de garage.

kawaZ750 (0) PRO, 18 jaar geleden

bdp sensor?

Alexd (0), 18 jaar geleden

Met het warmere weer start de auto wel weer normaal. Zal het door de garage nog verder uit moeten laten zoeken. Wat is overigens die bdp sensor? zoiets als de lmm bij een TDI?

Aaagje (0), 17 jaar geleden

Aaargh! koop nooit zo'n spuitbusje met starterpilot: dit heeft het keukenkastjes effect: heb je weleens in volle vaart bij het opstaan je kop aan een keukenkastdeurtje gestoten? dit gebeurt er ook met een motor die probeert te starten en starterpilot ingespoten krijgt: als of je de cilinder bij volle vaart in omhooggaande beweging met een voorhamer op z'n kop geeft niet echt bevorderlijk voor lagers e.d.

Heb je de gloeistiften al vervangen? dat hielp bij mij.

Erik2804 (0), 17 jaar geleden

Controleer de elektrische weerstand van de gloeistiften. Deze moet 0,6Ohm zijn.

De gloeistiften worden aangestuurd door een control unit, het gloeien bestaat uit verschillende fases. Variabel voorverwarmen, vast voorwarmen, start-verwarmen, na-verwarmen.

Als alle gloeistiften defect zijn heeft dat waarschijnlijk een reden. Het zou kunnen zijn dat de gloeistiften dan aan blijven met defect als gevolg. Er is dan iets mis met de control unit.

Bij een koude motor, koelwater kouder dan 30graden, heb je goede omstandigheden om het gloeisysteem te testen. Pas op voor kortsluitingen, het gloeisysteem is gemaakt om zo'n 15-20A per stift te kunnen leveren.

Controleer eerst of de gloeistiften spanning krijgen mbv een testlampje of voltmeter.

Heb je spanning:
Je kan dan de werking verder testen door een testlampje tussen massa en gloeiplug-aansluiting te plaatsen. Dit lampje moet tijdens het voorgloeien branden, tussen voorgloeien en daadwerkelijk starten branden en na het starten blijven branden tot maximaal 60seconden na het starten of anders tot het koelwater de 30 graden heeft bereikt.

Succes, Erik

[url=http://imageshack.us][img]http://img171.imageshack.us/img171/3824/...[/img][/url]
Laguna GT Privilege 1.9dci 120pk/270Nm geoptimaliseerd -> 155pk/340Nm

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.