auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Espace: fan eerder laten draaien

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,2

hallo besten
mijn espage, doet het voortreffelijk, na de laatste postings, ook met de sleurhut erachter, in limburg
wat mij opvalt, vergeleken met de vorige (benzine model), is dat de fan veel later opkomt, nl pas na de laatste veilige witte streep
er zit dan zo weinig tussen de rode vlak en de laatste , normale waarde, constant laten werken wil ik ook niet, dit jaar gaat het de bergen en de warmte, (kroatie) in
andere voeler/thermostaat in laten zetten??
of is dit wel te vertrouwen

laat uw licht maar over schijnen
mvg. frans

Geplaatst door

frans.j (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kan natuurlijk zijn dat je metertje gewoon wat te veel aan geeft. Of de circulatie van het water is niet goed en de radiateur blijft te koud.

Eerder aan laten gaan wordt zoeken naar een thermo-schakelaar die bij een lagere temperatuur schakelt maar dezelfde schroefdraad en elektrische aansluiting heeft. Of een extra schakelaar op het dashboard monteren en de fan handmatig aanzetten in extreme situaties.

oldford 0
badge

14 jaar

hallo oldford, zat inderdaad te denken aan het laatste, maar dan een schakelaar in het motor ruim, heb nog niet gekeken of de schakelaar via een zekering na te trekken is, of ik moet de draad doorvoeren naar binnen.

of zou een verkalkte thermostaat, (bestaat dat??) een euvel kunnen zijn, dan zou ik het systeem moeten reinigen

gr

frans.j 0

14 jaar

Even kijken wat voor stekker er op de thermoswitch zit. 2-polig of 3-polig.
Bij 3-polig uitzoeken welke 2 pennen doorverbinden de hoge snelheid geeft.
Die 2 draden verlengen naar binnen naar een schakelaar. Maakt niet uit of het aarde of 12 volt is, werkt altijd.

oldford 0
badge

14 jaar

Yep, ik heb dat bij mijn Alpine A310 ook gedaan wand die werd ook altijd veel te heet voor de ventilators opsprongen en nu zet ik ze gewoon op als ik ergens wat trager moet rijden of in de file en werkt prima!
Dus gewoon schakelaar bijzetten in het dashboard en ik zou niet weten waarom je er één zou zetten in de motor ruimte??? Iedere keer uitstappen als de motor te warm loopt in een file lijkt mij niet echt handig!

ovi 60

14 jaar

dank je voor de tiptop......top

frans.j 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.