close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Laguna: Fuseekogel Laguna uit 2003

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 dcl 100 pk

Vorig jaar bij de APK keuring kreeg ik te horen dat ik bij de volgende keuring rekening moest houden met het vervangen van de fuseekogels, want dan zat er teveel speling op.
Nou wil ik dit laten vervangen voor de nieuwe APK keuring maar ben benieuwd eigenlijk hoe het zit.
Is het alleen een kogel of met draagarm, de onderste of bovenste, zodat ik weet wat ik moet bestellen. Ik heb iemand in de kennissen kring die dat wel kan vervangen.

Alvast bedankt voor de reactie.

Groeten Herrald

Geplaatst door

Kroes6404 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je kan de kogels tegenwoordig los vervangen. Orgnineel zijn ze fabriek af met klinknagels bevestigd, maar nu kan je die los vervangen. Bij het vervangsetje zitten de drie moeren en bouten bij. Verder zou je de draagarmen kunnen vervangen, maar hiervoor moet subframe 10 cm zakken om de bouten te kunnen verwijderen. De fuseekogel zit aan de onderzijde vast, bovenin is de schokbreker de bevestiging.

Safrane10698 0

15 jaar

Ten eerste bedankt voor uw reactie.

Dus advies is eigenlijk alleen de kogels vervangen.
Waar kun je deze het beste bestellen (vervangingssetje)?

Kroes6404 0

15 jaar

Ze zijn niet zo duur dus je kan ze best bij renault bestellen, wil je dat niet dan kan je bij bijvoorbeeld carpartsdirect.nl of autopartsonline bestellen. Verder zijner zat automaterialen handelaren die de onderdelen voor je kunnen bestellen. Ik zou idd alleen de kogels vervangen. Die rubbers zijn meestal niet het probleem.

http://outcat-cs4.tecdoc.net/ows/nl/3E15...

Safrane10698 0

15 jaar

Super bedankt voor je hulp.

herrald

Kroes6404 0

15 jaar

Wil je nog de aanhaalmomenten hebben voor de moeren die los moeten?

Safrane10698 0

15 jaar

Dat is wel handig ja, dank je.

Kroes6404 0

15 jaar

Nog meer tips die ik kan over brengen?

Kroes6404 0

15 jaar

ik zal die waardes even opzoeken, ben nu niet thuis dus kan niet in het programma, daar kom ik later mee.

Ja de aandrijfas moet uit de naaf gedrukt worden (misschien niet bij alleen fusee vervangen, maar zeker als je hele draagarm vervangt), als je hier een poelie trekker voor mee neemt krijg je hem er makkelijk uit. Dan beschadig je de bak lagers niet.

Zorg ervoor dat je niet aan de aandrijfas trekt, hierdoor kan in de versnellingsbak ea los raken. (vraag me niet precies wat maar kost je aardig wat tijd)

Safrane10698 0

15 jaar

Oké super.
Ik doe in eerste instantie alleen de fusee vervangen.

Kroes6404 0

15 jaar

Sebastiaan erg bedankt voor je hulp het moet zo wel lukken.
Echt geweldig dat je zo iets hebt.
Ik heb de auto al een aantal jaren en echt nog nooit wat mee gehad en nu eigenlijk nog niet want dit is gewoon slijtage.
nogmaals bedankt.

Groeten Herrald

Kroes6404 0

15 jaar

Of je laat hem keuren en kijkt wat er uit komt,vallen ze er niet over kun je weer een jaar knorren.
ik heb vaak genoeg mee gemaakt dat ze de vorige keer wat aankaarten en het jaar erop er niet eens een opmerking over maakten.

primera p11 0

15 jaar

Als je toch de complete draagarmen vervangt, neem dan wel origineel Renault. Bij immitatie heb ik al meegemaakt dat de auto scheef trekt bij remmen en optrekken. Kennelijk waren de rubbers of de platen zelf niet stijf genoeg. Optisch was er geen verschil te zien.

sgm 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.