Bij mijn Renault met C3J-motor is net een standaard klacht verholpen nl. verhoogt stationair lopen en hoorbare fluittoon. Hervoor zijn de voetpakking van de inspuitunit en de spruitstuk pakking vervangen. Motor draait nu weer goed stationair en accellereert ook weer soepel. Een klacht die voor deze ingreep ook voordeed is dat de motor even inhoud/hikt als je vanuit stationair draaien weg wilt rijden. Ook bij schakelen als de motor terug valt tot stationair toerental houd de motor in om vervolgens weer goed te accellereren. Dit gebeurt alleen bij warme motor. Inmiddels zijn stroomverdeler, bougies en massakabel naar motor vervangen. De dealer heeft alle sensoren gemeten en geen bijzonderheden geconstateerd. EGR-systeem werkt volgens de dealer ook goed. Zelf voel ik de EGR-klep bewegen bij gasgeven. Heeft iemand enig idee waar dit door wordt veroorzaakt? Alvast bedankt voor reactie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de map sensor wil nog wel eens een probleem geven deze zit als ik me niet vergis links van hetkoelvloeistof reservoir als je voor de auto staat het is een klein zwart kastje met een slangetje er onderuit en een groene 3 polige stekker.
Dennis, ik de werking van MAP sensor getest met die van een andere R19 1.4, maar helaas de klacht blijft erin zitten.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 19 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar