👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Ik ben nog niet zo lang lid op dit forum, ik lees het wel zo nu en dan. Maar ik heb een probleem met mijn Clio. Het gaat om een 1.2 uit 1997 met motortype d7f. Ik heb de volgende 2 problemen. Ik denk dat ze samenhangen. Probleem 1: Sinds enkele weken brandt het waarschuwingslampje dat de motor/koelvloeistof te heet is. Het begon nadat ik de auto had uitgezet na een rit van 20 km. Toen ik hem na een half uurtje starte begon het lichtje voor het eerst te branden. Ik heb toen alles gecontroleerd. Alles leek in orde en ook de motor was voldoende afgekoeld. Daarna brandde het lampje soms wel en soms niet. Nu brandt het lampje altijd, al is de auto 5 dagen niet gestart. Het is niet de koppaking of iets dergelijks, er zit genoeg olie en koelvloeistof in, een nieuwe thermostaat en de auto lijkt ook normaal te werken. Echter met het warme weer nu, viel me op dat de ventilator niet aanslaat (Probleem 2). Dacht dat het de thermoschakelaar in de radiateur was, die heb ik vervangen, maar hij slaat nog steeds niet aan. Ventilator zelf doet het wel, heb hem kortgesloten. Er heeft ook een monteur naar gekijken (vriend van me vader) maar die kan het ook niet gelijk zien. Heeft iemand dit wel eens gehad? Ik gebruik de auto niet veel, maar het is wel handig dat als ik hem nodig heb de auto het wel doet. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het was de koelwatertemperatuursensor vlakbij de thermostaat.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar