Mijn buurvrouw heeft een Renault Clio die koelvloeistof verliest.
Na onderzoek heb ik geconstateerd dat de koelvloeistof lekt op de plaats waar links van het oliefilter een pijpje het motorblok in gaat, zie witte pijl op foto hieronder.
[url=http://img19.imageshack.us/i/clio1py.jpg...][img]http://img19.imageshack.us/img19/9089/cl...[/img][/url]
Nu heb ik even een paar vragen:
1: Zit er een rubber in de opening van het motorblok waarin dat pijpje word gedrukt?
Zo ja, hoe word dat rubber genoemd i.v.m. aanschaf nieuw rubber.
2: Zit het pijpje nog ergens onder het uitlaatspruitstuk met behulp van een beugeltje aan het motorblok vast?
3: Hoe kan je het pijpje het beste uit het rubber krijgen?
Zit wel een hoekbeugeltje op het pijpje gelast maar ik weet niet of dat stevig genoeg is om daar een
schroevendraaier tussen te zetten.
Ik hoop spoedig ontwoord op mijn vragen te krijgen.
Alvast bedankt!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
iets veder op het pijpje zit een boutje die los halen en dan je slang erafhalen.
slang wel eerst dicht zetten, anders loopt alles eruit(koelvloeistof).
dan het pijpje naar de andere kant trekken.
er zit inderdaad een rubber omheen vandaar dat hij lekt dit rubber is vergaan in de loop der tijd.
het pijpje komt uit op de waterpomp.
als je bij de dealer zegt dat je een rubber nodig hebt voor het pijpje naar je waterpomp toe dan weet hij wel wat je bedoeld.
en anders neem je de foto mee
het pijpje moet je even volgen tot het eind. daar zitten een paar slangen op. die kun je het beste even demonteren.
een paar centimeter voor het eind zit een oortje met een M6 boutje.
om de pijp in de motor zit een rubberen o-ring maar meestal roest het pijpje zelf door in de motor. kun je pas zien als de pijp er uit is.
15 jaar
Bedankt voor jullie reacties!!
Had inderdaad al gevoeld dat er iets in de trant van een beugeltje om het pijpje heen zat.
Hoop alleen dat ik bij dat M6-boutje kan komen.
Zit een metalen afscherming op het uitlaatspruitstuk wat eigenlijk een beetje in de weg zit maar heb geprobeerd om deze los te halen maar de bouten/moeren zijn flink vastgeroest.
15 jaar
gewoon losdraaien en als ze afbreken lekker laten zitten. hitteschild hoef je niet terug te monteren.
als er wel eentje uit wil moet je wel even controleren of het gaatje niet doorloopt want dan lekt ie uitlaatgassen. dan moet je het boutje er weer in draaien.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar