hallo
ik heb hier een laguna 2 1.8-16v
na het vervangen van de distributieriem loopt hij niet mooi stationair en slaat hij af bij stoplichten etc.
ook rammelt het in de buurt van de cilinderkop.
distributie weer los gehaald maar de blokkeringen passen perfect. de boel opnieuw gemonteerd maar het zelfde probleem.
gasklephuis schoongemaakt niet veel resultaat.
kan de nokkenas versteller dit probleem veroorzaken??
en kan dat voorkomen na het vervangen van de riem?
of heeft iemand nog een andere oplossing
alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het kan heel goed door de nokkenas versteller komen
toen je de riem loshad had je toen speling op de nokkenasversteller ?
zo ja dan kan je deze ook gaan vervangen
je kan nog proberen om m.bv 2 dopjes hem met de naaf vast te zetten in de bankschroef en hem heen en weer te draaien tot ie vast staat maar eigenlijk is een nieuwe in zo'n geval aan te raden
maar kan dat dan ook zo ineens komen nadat de riem vervangen is
en de spanning er even af is geweest??
of is dit puur toeval
alvast bedankt
het zou kunnen maar eigenlijk gaat het meestal gewoon goed bij het vervangen van de riem
Heb je de krukaspoelie losgehad?
Zoja, deze heeft geen spie en moet dus bij het hermonteren van de riem op de juiste positie gemonteerd.
16 jaar
hallo
probleem is opgelost
distributie weer los gehad om de nokkenasversteller na te kijken.
niks gevonden versteller weer gemonteerd bij het in elkaar zetten bleek het caliber voor de nokkenassen een klein beetje krom te zijn
daardoor denk ik dat de distributie een halve tand er naast stond en daardoor stationair een probleem had
maar hij loopt weer als een zonnetje
bedankt voor de reacties
hallo, ik heb een probleem wat hier op lijkt en wie kan mij helpen?
pas (partikulier) een laguna 2002 gekocht en met veel plezier 1500 km mee gereden en toen kwamen de problemen:
storing in computer zoals inspuiting, transmissie (automaat) toerental liep omhoog en viel niet mee terijden, dus naar renault garage in rotterdam. oplossing renault: nieuwe kabelboom, (slechte connectoren?)
direcht na het herstellen van de kabelboom treedt een nieuw niet te verklaren probleem op,
motor loopt slecht stationair, en bij het gas geven houdt hij in, onder het rijden pakt hij het gas niet op en daarna schiet het toerental iets op. auto staat nu een week bij de dealer maar kan niets vinden (co2 veel te hoog) de garage doet veel moeite en heeft uit voorzorg lambdasonde vervangen, bobines getest ,katalysator gewisseld, etc etc. kortom ze weten het niet.
ben absoluut geen techneut bvb dank, wim
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar