auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault V6: Meerdere problemen Renault Velsatis

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0

Beste mensen,

Ik heb mijn renault nu ruim een half jaar. Ik heb er in principe altijd met veel plezier mee gereden. Maar heb wel wat struikelblokken gehad waardoor ik wat minder gecharmeerd ben van de Velsatis.

Trilling in de auto vanaf 100 km p/u. Probleem? De banden waren vierkant :-( . Ik heb hier van staan kijken wat dealers en garagehouders allemaal verzonnen hebben wat het probleem daadwerkelijk kon zijn. In mijn bewoording. Als je 130 reed was het net of je op een "plezier speeltje" voor de slaapkamer zat. Echt heel erg.
Na vervanging van de 2 achterbanden allemaal (bijna) opgelost. Ik moet alleen nog voor vervangen en dan is dat opglost.

Nu het volgende, en hier heb ik geen oplossing voor. Inspuitsysteem defect. Het is vandaag ruim 27 graden buiten en het lijkt alsof deze auto dezelfde problemen heeft als de Laguna.....Als je een 3 liter v6 gewent bent dan heb je moeite met het feit dat je binnen 10 seconden op de 50 km p/u zit.

Na een herstart lijkt het weg. Maar hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?

Tip: laat je niet van de wijs brengen m.b.t. de distributieriem. Ik heb hem op aanraden van RENAULT Nederland laten vervangen bij 120.000 km. Dit moest bij de 120.000 beurt.. BULLSHIT lijkt achteraf. Ik was ruim 500 euro kwijt voor iets wat helemaal niet hoefde te gebeuren. Dit hoefde pas bij 200.000 km. Wat wel moest gebeuren was het vervangen van de spanrollen van laten we zeggen de vsnaar. Multiriemen of zo......dat niet gedaan. En ja....het lijkt net of je in een knakebak zit. Het rammelt aan alle kanten...

Mocht iemand een oplossing hebben voor een velsatis 2002 met het probleem van de inspuiting....ik hoor het heel graag.

Geplaatst door

BenJansen (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dat van de D riem klopt idd... bij 2ton M-riem wel bij 120
en die M-riem is een ''son of a bitch'' om te vervangen kan ik je zeggen :D

je probleem lijkt op een sensor die een afwijkend signaal geeft (al dan niet terecht) waardoor hij in noodloop gaat ter bescherming van je motor

zonder DF code is het zoeken naar spoken

uit laten lezen dus

Devvo 0
badge

17 jaar

Dus d-riem pas bij 2 ton? Multiriem wel bij 120k? Klinkt best wel onlogisch. Ik kan me voorstellen dat de garage zich daarin vergist...

AS1 250

17 jaar

[quote=AS1]Dus d-riem pas bij 2 ton? Multiriem wel bij 120k? Klinkt best wel onlogisch. Ik kan me voorstellen dat de garage zich daarin vergist...[/quote]
klopt AS1, erg verwarrend

p9x zoals de 3.0dCi heet is ook een vreemde eend in de bijt... is een isuzu blok als ik me niet vergis
l7x de 3.5 V6 is japans (nissan)

een f9q in pak m beet een laguna moet de d riem vervangen worden bij 120k maar het zelfde blok in een trafic mag de riem blijven liggen tot 150k :S
snap jij het?

maar WIJ draaien bij elke werkorder het icm uit en onderhouds schema waarop dus al die voorgeschreven kilometerstanden aangegeven staan weet niet hoe de desbetreffende dealer werkt...
maar in geval van vergissing hebben meerdere mensen zitten slapen want die gegevens kan je zo opvragen op renault net (als dealer zijnde)...

Devvo 0
badge

17 jaar

[quote=Devvo][quote=AS1]Dus d-riem pas bij 2 ton? Multiriem wel bij 120k? Klinkt best wel onlogisch. Ik kan me voorstellen dat de garage zich daarin vergist...[/quote]
klopt AS1, erg verwarrend

p9x zoals de 3.0dCi heet is ook een vreemde eend in de bijt... is een isuzu blok als ik me niet vergis
l7x de 3.5 V6 is japans (nissan)

een f9q in pak m beet een laguna moet de d riem vervangen worden bij 120k maar het zelfde blok in een trafic mag de riem blijven liggen tot 150k :S
snap jij het?

maar WIJ draaien bij elke werkorder het icm uit en onderhouds schema waarop dus al die voorgeschreven kilometerstanden aangegeven staan weet niet hoe de desbetreffende dealer werkt...
maar in geval van vergissing hebben meerdere mensen zitten slapen want die gegevens kan je zo opvragen op renault net (als dealer zijnde)...[/quote]
F9Q in een trafic draait niet meer dan 4000toeren (m.u.v. op hol slaan)
Ze willen beginnen met O.C.S. Oil control system.
Dit is nog meer verwarrend. Een G9U max 160.000km of X aantal jaren in bv een Master (qua d.snaar).
Opletten dus..

PS: L7X is 3.0lt V6 24V een V4Y is de 3.5 24V (ter info)

Pallab 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Vel Satis of stel zelf een nieuwe vraag.