Ja ik sta voor een raadsel nadat ik 600 km had gereden en de auto vrijdag had gestald en twee dagen later en maandag weg wilde rijden ik geen enkele spanning meer had in mijn accu.
(Alles was uit, kwa binnen verlichting en rand apparatuur want dat hou ik wel degelijk in de gaten).
Het enige wat bij staat is het alarm.
Het volgende, de accu heb ik nieuw aangeschaft bij renault waarbij mij opviel tijdens het plaatsen een 2 mnd terug dat het kijkglaasje zwart was ipv groen.
hierbij heb ik gedacht die wordt wel opgeladen tijdens het rijden en heb er verder ook geen aandacht meer aan geschonken
Dus die bewuste morgen heb ik met startkabels de auto weer gestart en de auto laten lopen
De volgende morgen was het weer raak.Dus naar de dealer
Metingen wezen uit dat onbelast de accu 14.5 volt leverde en belast met verlichting aan 13,5 volt.....Tja Maar het kijkglaasje is nog steeds zwart, advies doorladen met accu lader.....na 20 uur laden .....nog steeds zwart.
oke seccond opinie Electrostart specialist accu en dynamo's
die zei volgens mij is er een cel kapot het kijk glaasje meet een cel van de accu en hoort inprinciepe groen tezijn en hij vertelde na mijn bevindingen dat het niet de dynamo kon zijn of dat er een diode stuk kon zijn.Tja ik denk meten is weten!
dus al met al de accu staat bij de dealer om te kijken of deze spontaan leegloopt en ik rij nu met de oude accu rond die al niet zo best was.......wie heeft ervaring met deze klacht.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat voorkomt is dat de ruitenwisser op de achterklep niet in de ruststand komt Het gevolg is dat de rw motor de accu leegtrekt Uitproberen door de stekker v/d motor eraf te halen
Ik heb de auto laten doormeten bij een erkend storings station.
die heeft geen lekstroom kunnen metende geleverde spanning van de dymamo is perfect, maar toch bedankt voor de tip.
19 jaar
wie zegt dat de je lekstroom maar niet af en toe hebt, dus misschien niet bij het testen?
idd accu, delphi misschien?
Sjaak als ik het wist zat ik hier niet,zo'n test blijft een moment opname (Meten is weten).....toch?
Maar ik hou het op een kapotte accu cel en wat ik ook bemerkte bij het schommelen met de accu dat het groene vlakje wel zichtbaar werd en ook direct weer verdween als de accu weer stil in mijn handen lag.Stond zelfs te twijvelen over het niveau in de accu......maar misschien wel erg ver gezocht. Het blijf gissen, hopelijk komt Renault met een goed voorstel en krijg ik gewoon een nwe volle accu terug....met een groene stip in het kijk glaasje.
19 jaar
De accu is niet goed afgevuld. Er zit te weinig elektrolyt in. Dan wordt het oog ook zwart. Dit moet een geval van garantie zijn.
Paul
dat denk ik ook paul, ik ga het vanmiddag afdwingen bij de Renault dealer.
19 jaar
Hallo als je een accuklem losgooit en voorzichtig op de accupool ketst dan mag er geen grote vonk vanaf komen ,een klein vonkje trekt je accu niet leeg,als dit het geval is kun je het een en ander loskoppelen en kijken wanneer die vonk verminderd,bijv de dynamo .alarm, of een voor een je zekeringen verwijderen,en kijken of je binnenverlichting wel uit is ,radio. maar wat jij zegt,is allemaal ontstaan na het plaatsen van die accu dus vervangen die accu. garantie. ik heb wel vaker gehad dat ik een nieuwe accu plaatsten en kort daarna weer kapot was het is tenslotte maar een batterij.succes
19 jaar
De truuk met de vonkende accuklem is met de moderne auto's geen goede methode meer. Veel elektronica (bijv. een dikke versterker, motorcomputer, radio) heeft in de voeding een flinke elco. Bij het aansluiten op de accu wordt die elco opgeladen en neemt daarna geen stroom meer op. Toch geeft dit een flinke vonk terwijl er niets mis is. Meten=weten bij lekstromen.
Gr. Paul
Oke bedankt allemaal voor jullie reacties,Ik heb de accu aangeboden bij dat bedrijf welke gespecialiseerd in het op sporen van elektronische storingen.Accu laten doormeten bij Renault zegt de accutester accu is oke!!! Bij dat bedrijf zegt de accumeter "opladen" accu geeft 82% start spanning terwijl bij de polen maar 13,2 volt gemeten werd,Ze hebben vervolgens met een accu zuurweger de elecktrolyt gemeten in de accu.....1e cel was vet rood en de tweede toch wel dus accu defect!!!Hier mee ben ik naar de dealer gegaan en heb een nwe accu gekregen, inafwachting van of Renault Stokman in heerhugowaard deze accu vergoed aan Renault dealer in mijn woonplaats.....
Nou het is allemaal vervelend genoeg maar hopelijk is hier nu een einde aangekomen........nogmaals bedankt voor jullie reacties
19 jaar
Ja paulus dat klopt,maar zo'n elco laadt zich direct op dus bij de eerste kets is hij direct opgeladen ,dus bij de tweede zal hij geen spanning meer trekken.
19 jaar
Hoi Robby,
Kunnen we lang over discussiëren maar wat ik wil zeggen is dat de truuk met vonken veel te onnauwkeurig is. Een grote lekstroom zie je nog wel vonken, maar 100mA kun je alleen maar meten.
Ruudjuh, fijn dat het opgelost is!
Groeten,
Paul
Bedankt paul en jullie allemaal tot horens
groeten ruud.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar