auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Grand Scenic: Oliedruk

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 DCI

Hallo, Probleem met oliedruk:
Auto was binnengekomen met olielek. oliefilter stond los.
Nieuw gemonteerd: 2 weken later: wederom alles eruit. Pakking rond filter stond in een lus. Slechte filter dacht ik.
Dus betere filter gemonteerd: 2weken later wederom pakking vanonder filter gekoemen, alles er terug uit.

Dus er is iets anders aan de hand. Te veel oliedruk. Heb de wagen ondertussen een spoeling gegeven en straks nog eens.
Er is wel wat onderdruk maar de vertilatie is niet verstropt.


Heeft er iemand dit al eens voorgehad?
gr, M

Geplaatst door

fns-service (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

overdrukventiel klemt, toch niet te dikke olie gebruikt?
Of zit het overdrukventiel in het filter? weet ik niet precies.

marcel7031 0
badge

12 jaar

olie druk regeling zit in de olie pomp, gaat nog wel eens vast zitten, controleer in elk geval je krukaslagers even, zijn vaak de oorzaak van de defecte drukregeling van de oliepomp

Kun je mij uitleggen waarom de krukaslagers de oorzaak kunnen zijn?

marcel7031 0
badge

12 jaar

de lagers van de motoren lopen nog wel eens uit, waardoor het slijpsel in de olie pomp komt en deze dicht gaat zitten

meerdere malen al meegemaakt

Advies oliedruk meten.
Oliefilter zal ook wel bolstaan tov van een nieuwfilter.
Probleem vaker meegemaakt probleem oliepomp defect.

Ramjod 0
badge

12 jaar

Hoe kan nu een defecte oliepomp te veel druk geven?

Zoveel zelfs dat de pakking van de filter wegspringt???

fns-service 0
badge

12 jaar

De regeling vind plaats in de pomp het overdrukklepje blijft hangen waardoor je dit probleem krijgt.

Ramjod 0
badge

12 jaar

Vooral bij een (erg) koude motor kan de oliedruk heel fors oplopen. Vandaar dat er altijd een overdrukventiel is ingebouwd.
Soms in het oliefilter zelf, vaak in de oliepomp en ook wel eens in de drukleiding net na de pomp in het blok gezien.
Ook komt het wel eens voor dat deze klep open blijft staan ( bv na een koude start niet terugschiet) met alle gevolgen van dien.
Dat lagers vaker uitlopen bij dit type wist ik niet

marcel7031 0
badge

12 jaar

Naar mijn weten is het wanneer de lagers eruit liggen de oliedruk te laag is en het olielampje brand.

Ik zou beginnen met de oliepomp.
Als de lagers eruit liggen moet je nu ook al horen.

Ramjod 0
badge

12 jaar

Ik heb 2 x motorflush gedaan: tot hier toe geen problemen niet meer gehad.
Zit wel lichte tik in motor : lagerschalen zijn ingelopen zoals verder reeds gemeld.
Bedankt voor de reactie's

fns-service 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.