Hallo, Probleem met oliedruk:
Auto was binnengekomen met olielek. oliefilter stond los.
Nieuw gemonteerd: 2 weken later: wederom alles eruit. Pakking rond filter stond in een lus. Slechte filter dacht ik.
Dus betere filter gemonteerd: 2weken later wederom pakking vanonder filter gekoemen, alles er terug uit.
Dus er is iets anders aan de hand. Te veel oliedruk. Heb de wagen ondertussen een spoeling gegeven en straks nog eens.
Er is wel wat onderdruk maar de vertilatie is niet verstropt.
Heeft er iemand dit al eens voorgehad?
gr, M
Geplaatst door fns-service (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
10 Reacties
marcel7031 (0) PRO, 12 jaar geleden
overdrukventiel klemt, toch niet te dikke olie gebruikt?
Of zit het overdrukventiel in het filter? weet ik niet precies.
Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden
olie druk regeling zit in de olie pomp, gaat nog wel eens vast zitten, controleer in elk geval je krukaslagers even, zijn vaak de oorzaak van de defecte drukregeling van de oliepomp
marcel7031 (0) PRO, 12 jaar geleden
Kun je mij uitleggen waarom de krukaslagers de oorzaak kunnen zijn?
Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden
de lagers van de motoren lopen nog wel eens uit, waardoor het slijpsel in de olie pomp komt en deze dicht gaat zitten
meerdere malen al meegemaakt
Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden
Advies oliedruk meten.
Oliefilter zal ook wel bolstaan tov van een nieuwfilter.
Probleem vaker meegemaakt probleem oliepomp defect.
fns-service (0) PRO, 12 jaar geleden
Hoe kan nu een defecte oliepomp te veel druk geven?
Zoveel zelfs dat de pakking van de filter wegspringt???
Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden
De regeling vind plaats in de pomp het overdrukklepje blijft hangen waardoor je dit probleem krijgt.
marcel7031 (0) PRO, 12 jaar geleden
Vooral bij een (erg) koude motor kan de oliedruk heel fors oplopen. Vandaar dat er altijd een overdrukventiel is ingebouwd.
Soms in het oliefilter zelf, vaak in de oliepomp en ook wel eens in de drukleiding net na de pomp in het blok gezien.
Ook komt het wel eens voor dat deze klep open blijft staan ( bv na een koude start niet terugschiet) met alle gevolgen van dien.
Dat lagers vaker uitlopen bij dit type wist ik niet
Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden
Naar mijn weten is het wanneer de lagers eruit liggen de oliedruk te laag is en het olielampje brand.
Ik zou beginnen met de oliepomp.
Als de lagers eruit liggen moet je nu ook al horen.
fns-service (0) PRO, 11 jaar geleden
Ik heb 2 x motorflush gedaan: tot hier toe geen problemen niet meer gehad.
Zit wel lichte tik in motor : lagerschalen zijn ingelopen zoals verder reeds gemeld.
Bedankt voor de reactie's