close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Espace: Olielek nabij krukaskeerring

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: F4r

Heren, dame's

Mijn Espace lekt olie tussen het gietijzeren motorblok en een aluminium voorplaat waar ook de krukaskeering in zit, achter de distributie.
Ha.. wij kennen geen angst dacht ik nog, enne de distributie moest ook vervangen worden..... zo gezegt zo gedaan !
Uiteraard netjes gewerkt zoals een hartchirurch, alles mooi schoon, ontvet, met Hylomar(blijvend elast. vloeib. pakking) terug gemonteerd en netjes vastgezet... en wel potverdrie lijkt wel of het nu harder lekt. Vanaf ca. 1800 tpm zie je olie naar beneden sijpelen.(er zit ook een oliekanaaltje in het alu plaatje gefreesd, die de oliepompketting moet smeren)

Tis een aardig klusje,,, wie weet hier een juiste oplossing voor ?, is het een bekend probleem, kan het alu-plaatje krom trekken in de loop der tijd ?, is hier ooit een modificatie voor bedacht ? Moet er een speciale vloeibare pakking tussen ?
volgens de dealer hoort er vloeibare pakking tussen...wie weet hier raad mee, ik wil het nog een keer doen, maar dan wel met het resultaat dat de boel dicht blijft !

Oja...die dealer(ziet mij liever gaan dan komen) rekend voor dit klusje incl. materiaal,Btw en arbeid. ca. 1000 euro..slik.

Mvg Nico

Geplaatst door

nico1 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

frapant....als ik een prijsopgaaf opvraagd, zeggen ze altijd, dat kunnen we niet zeggen mijnheer, er kan van alles tussen komen, en optreden

maar knap dat je er zelf aan begonnen bent
ben benieuwd naar de antwoorden en resultaat

gr.

frans.j 0

14 jaar

Hoi Frans.. die duizend euro kwam voort uit standaard prijs voor vervangen distributie ca. 770 euro, + 1 uur extra werk, onderdelen, olie en Btw.
Vandaag naar een kleinere Dealer geweest... jaja zonder stropdassen, hebben mij prima geholpen namen de tijd om alles uit te leggen(samen in de computer kijken) en ik mag speciaal nokkenasborg gereedschap lenen.
Heb nu dus voor 100 euro materiaal gekocht bij de dealer(incl nieuwe tandriem) ga van het weekend maar weer voor de 2de keer de boel demonteren, en nu nog beter in elkaar zetten met speciaal Renault kit. Duim maar voor me !

Iemand nog extra tips.... hoor ze graag..

Mvg Nico

nico1 0

14 jaar

Na een bezoek aan de dealer werd het duidelijk, we gaan met nieuwe spullen en Renault siliconekit werken.
Alu-plaat viel in prijs erg mee (20 euro), thuis gekomen bleek deze verbeterd te zijn, zie foto. Het afdicht vlak is breder ! vol goede moed gemonteerd en nu na ca, 1500 Km nog steeds droog Hoera !!
Misschien heeft een ander wat aan deze oplossing.

nico1 0

14 jaar

[quote=nico1]Na een bezoek aan de dealer werd het duidelijk, we gaan met nieuwe spullen en Renault siliconekit werken.
Alu-plaat viel in prijs erg mee (20 euro), thuis gekomen bleek deze verbeterd te zijn, zie foto. Het afdicht vlak is breder ! vol goede moed gemonteerd en nu na ca, 1500 Km nog steeds droog Hoera !!
Misschien heeft een ander wat aan deze oplossing.[/quote]
[url=http://img441.imageshack.us/i/pict1201.j...][img]http://img441.imageshack.us/img441/8872/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

nico1 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.