close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Scenic: olielekkage cilinderkop

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6E

Goedenmiddag,

tijdens onze vakantie in Spanje begon onze Scenic wat olie te lekken bij de cilinderkop. Auto rijdt gewoon goed, geen olie bij de koelvloeistof of smurrie bij op de oliedop . Hij trekt ook gewoon goed.
(Zie foto voor waar hij olie lekt)


[url=http://img836.imageshack.us/i/olielek.jp...][img]http://img836.imageshack.us/img836/130/o...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

Zou ik de lekkage kunnen verhelpen met vloeibare pakking? Hecht dat ook op die plek als ik het goed schoonmaak? Er zit namelijk tussen onderblok en cilinderkop een soort ruimte.
Misschien kan ik de cilinder bouten wat losdraaien, opvullen met vloeibare pakking en dan weer vastdraaien.

Geplaatst door

Percy (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de kopbouten niet een beetje losdraaien, want deze motor heeft losse cylinderbussen die dan waarschijnlijk enigszins mee omhoog komen en gaan lekken. Het is toch gevaarlijk omdat de koppakking kan gaan lekken. Check met een momentsleutel of de kopbouten met de juiste kracht vastzitten. Ik heb één keer bij een Renault 25 meegemaakt, dat de kopbouten in de loop der jaren wat los waren gaan zitten en bijna een volle slag aangedraaid moesten worden!

Zover ik het kan zien ligt de koppakking eruit??? Moet nwe tussen dus!

Is de motor vaak te warm gelopen?

Dan kan de cilinderkop krom zijn....

Noproblemcar 0

14 jaar

Hallo,

Zo te zien heb je al het een en ander gedemonteerd ga nu dan ook verder nieuwe koppakking en distributie set er op als de dis riem de waterpomp aandrijft deze dan ook vervangen deze cilinder koppen zitten vast op moment en een aantal grade die je moet draaien dus alleen het moment nakijken heeft geen zin als je de kop eraf haalt moet je de motor natuurlijk niet meer draaien want dan kunnen de cilinder bussen er wel uit komen meestal is het oliekanaal van de koppakking die lekt

Emil

Emil Schelvis 0

14 jaar

Precies daar zit een oliekanaal in de koppakking. Ongeveer 1 cm. vanuit de rand. Het gebeurt vaker dat ze hier gaan lekken. Er is maar 1 oplossing: koppakking vervangen. Vlakken v/d kop is niet nodig dan.
Er zijn koppakkingen die een extra afdichtrand hebben om deze lekkage te voorkomen.

Gr.

Petje57 0
badge

14 jaar

De foto is van 2 maanden terug. Ik heb toen gekeken waar het lek was en toen alles weer gemonteerd. De distributieriem en waterpomp zijn vrij nieuw dus vandaag dat ik vroeg of het met vloeibare pakking tijdelijk verholpen zou kunnen worden.

We rijden er nog dagelijks mee nu. Lekkage is ongeveer een druppel per nacht! Of zou dat erger worden?

Percy 0

14 jaar

Zolang het niet extreem word en je je er niet aan stoort zou ik het lekker laten zitten eerst. De enige oplossing is inderdaad het vervangen van de koppakking.

Gr.

fritzje 0
badge

14 jaar

Ok bedankt allemaal.

Ik laat het voorlopig wel zo en hoop dat het niet erger wordt.

Percy 0

14 jaar

totdat hij eruit geblazen wordt door de oliedruk en stuk loopt!

ze zijn toch al zo gevoelig op de olie!!

Noproblemcar 0

14 jaar

Voordat hij zodanig er uit ligt en je oliedruk problemen krijgt en motorschade tot gevolg, heb je allang een plasje op de parkeerplaats gezien!
Dan neem ik aan dat de motorkap wel even open gemaakt wordt omdat dit een bekend iets is.

Deze motoren lopen niet zo vaak stuk door olieproblemen.

fritzje 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.