close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Master: P062F foutcode

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 25

P062F - interne controle MOdule Eeprom fouten
Auto stond eergisteren met platte batterij. Eigenaar heeft startkabels gebruikt en sindsdien blijven lampjes branden : SERV + voorgloei + electronicalichtje.
Uitgelezen met Brainbee maar fouten blijven

Geplaatst door

jhl (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

duidelijk hé CPU van de computer defect (heeft de klant de + en - meschien om gedraait per ongeluk ?) zal niet de eerste zijn.

P062F ? niet iets van P0626 ?


DTC Codes - P0600-P0699 – Computer Output Circuit

P0600 Serial Communication Link Malfunction
P0601 Internal Control Module Memory Check Sum Error
P0602 Control Module Programming Error
P0603 Internal Control Module Keep Alive Memory (KAM) Error
P0604 Internal Control Module Random Access Memory (RAM) Error
P0605 Internal Control Module Read Only Memory (ROM) Error
P0606 PCM Processor Fault
P0608 Control Module VSS Output "A’ Malfunction
P0609 Control Module VSS Output "B" Malfunction
P0620 Generator Control Circuit Malfunction
P0621 Generator Lamp "L" Control Circuit Malfunction
P0622 Generator Field "F" Control Circuit Malfunction
P0650 Malfunction Indicator Lamp (MIL) Control Circuit Malfunction
P0654 Engine RPM Output Circuit Malfunction
P0655 Engine Hot Lamp Output Control Circuit Malfunction
P0656 Fuel Level Output Circuit Malfunction


zie ik de desbetreffende code niet in staan, die het dichts bij zijn :

P0650 MIL ciircuit probleem P0622 Circuit F controle (welke dit is weet ik niet zo 1-2-3)


motor loopt wel goed rond ?

Kan ook gekomen zijn door de piekspanning welke de dynamo opwekt na het losnemen van de startkabels.
Accu is leeg , dynamo kan 1/1000 of 2/1000'ste van een seconde ongecontroleerd laden en op de scoop is duidelijk te zien dat de spanning dan stijgt naar de 200 tot 250Volt.

Dit alles is te voorkomen door veel / alle gebruikers aan te zetten voordat de kabels los genomen worden.

Wouterr 0
badge

15 jaar

net wat ik dacht..........
Wordt werkje voor de dealer blijkbaar.

jhl 0
badge

15 jaar

P062F bestaat toch echt wel, zij het dat deze pas sinds 2007 in de standaard staat. Het is echt een generieke EOBD/OBD2 code.
P062F - Internal Control Module EEPROM Error Bron: www.dtcsearch.com
Zal wel op een nieuwe ecu uitdraaien.

citroenmonteurtje: de meeste websites lopen lichtjaren achter met de foutcodes op de werkelijkheid. Dat zo'n code daar niet bij staat zegt niets.
Sinds 2007 zijn een heleboel codes met een letter (of zelfs 3 letters) erbij gekomen.

oldford 0
badge

15 jaar

site bij favorieten gezet, thx oldie

jhl 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Master of stel zelf een nieuwe vraag.