close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault 5: renault 5 problemen

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Vorige week heb ik een renault 5 gekregen en daar zijn natuurlijk wat probleempjes mee.

nadat ik 50km gereden had merkte ik wat ploffende geluiden. waar ze vandaan kwamen weet ik niet maar toen ik onder de motorkap ging zoeken kwam ik erachter dat er geen druk in het koelsysteem zat. na 50km rijden kon ik de dop van het expansievat zo los draaien zonder de bekende fontein van kokend water over me heen te krijgen.

iemand een idee wat dat zou kunnen betekenen?
verder start de auto 'goed' en met warme motor zie ik geen rook uit de uitlaat komen. ivm lekke kop ofzoiets...


verder als ik 80km rij in de 4 klinkt het of ik met 2 wielen over de witte strepen op de weg rij (geratel). laat ik gas los dan is het stil.
dit is in de bochten soms ook wel te horen.

wat zou dit kunnen zijn?

alvast bedankt

Geplaatst door

dr.fill (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er zijn franse auto's zonder temp. meter . Als de motor niet op temperatuur komt zit er zeer waarschijnlijk geen termostaat in het koelsysteem of deze staat constant open .

Het geratel kan van alles zijn maar controleer de aandrijfassen en wiellagers op speling .

Succes.

Punt 50
badge

9 jaar

er zit inderdaad geen temperatuurmeter in dus ik heb geen idee wat de motor doet.
het vreemde is dat de fan wel aangaat en uit. klopt dat dan met het verhaal van de thermostaat?

dr.fill 0

9 jaar

Als de motor zonder termostaat maar lang genoeg draait zonder koeling van de rijwind Moet de vin gaan werken .

Dan kan je op dat moment voelen of het systeem onder druk staat .

Wordt de kachel rijdend niet op de gewenste warmte zou ik als voorzorg de termostaat vervangen en als de koelvloeistof er uit ziet als roestwater neem je deze gelijk mee .

Ook die reserve voorraad in dat vat ook na reiniging weer opnieuw vullen.

Hoe beter de motor op temperatuur komt hoe minder jouw motor last heeft van sludge in het kleppendeksel.

Succes.

Punt 50
badge

9 jaar

Werkt de waterpomp wel goed?
En de druk in je koelsysteem hangt ook samen met de watertemperatuur. Die kan je gemakkelijk meten. Wordt hij wel warm genoeg?

Heino4267 660

9 jaar

kleine update. vanwege de wind kon ik gister ff niet veel doen maar vandaag ben ik met de auto naar mijn werk gegaan.
gelijk bij aankomst kap open en testen. de radiateur is loeiheet. en de dop kan ik er zo afdraaien zonder gesis. onder de dop zie ik weinig beweging. na losdraaien. dus geen geborrel gelukkig.

ps de kachel wordt wel warm

hoe kan ik het watertemperatuur het beste meten dan?
in de radiateur zit vast een sensor. kan ik die aftappen en aansluiten op een temperatuurmeter? want die heb ik nog wel liggen.

als de waterpomp niet zou werken dan zou de radiateur ook niet warm worden toch? en in dat geval zou ik vast geen 60km kunnen rijden.

zou de dop van het expansivat ook kunnen lekken? dat de druk daar steeds weg kan?
of via de kachelradiateur?

dr.fill 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 5 of stel zelf een nieuwe vraag.