goedemorgen,
ik heb een vraag ik heb een Renault Kangoo express uit 2001 maar hij komt niet boven de 3500 toeren
ik heb de auto al laten uitlezen en dan krijg ik een code p1028 en dat staat aan Regelsolenoide lucht inlaatspruitstuk, onderbreking
als ik deze vervang van een slooper zou ik dan van het hele probleem af wezen?
graag hoor ik iets van jullie.
groeten,
jan
Geplaatst door vdberg_1986 (0) , lid sinds 10 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Express? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Express of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
oldford (0) PRO, 8 jaar geleden
P1xxx codes verschillen per fabrikant en soms zelfs per motor (type). Dat mag ook, want ze zijn niet verplicht voorgeschreven.
De omschrijving die je geeft wordt gebruikt door VW/Audi. Het zou wel heel toevallig zijn als Renault dezelfde omschrijving gebruikt.
Voor bijvoorbeeld een Twingo zou het betekenen: Brake pedal position (BPP) switch - circuit malfunction
Ik adviseer om met dealer (of gelijkwaardige) apparatuur nog een keer uit te lezen.
Of iemand hier moet toevaliig weten wat P1028 bij een Renault Express betekent.
wisizu (0), 8 jaar geleden
Moet zo'n diesel wel boven 3500 toeren ?
vdberg_1986 (0), 8 jaar geleden
op de teller staat max 5500 toeren dus ja en mijn motor mangerment lamp brand met een electronise storing
groeten, jan
wisizu (0), 8 jaar geleden
Hier schrik ik een beetje van ! Je toerenteller is een algemene en ook voor benzinemotoren.
Staat er geen rode streep boven 3500 / 4000 toeren ?
Hier mag je niet overheen, dit is bovendien zinloos omdat het koppel dan omlaag gaat.
Lees het instructieboekje van deze auto maar goed.
oldford (0) PRO, 8 jaar geleden
Deze 1.9d levert zijn maximum vermogen bij 4500 toeren. Dus dat toerental mag de motor sowieso maken.
ron001 (0), 8 jaar geleden
Nog even een stukje terug.
Renault foutcode zegt:
Intake manifold air control solenoid -.open circuit, oftewel onderbreking, stekker los, slechte verbinding of in het slechtste geval solenoide defect.
Dus nalopen van aansluitingen kan geen kwaad, en de solenoide kan je Ohms natuurlijk altijd even doormeten voordat je hem vervangt.
oldford (0) PRO, 8 jaar geleden
Heeft een 1.9 diesel zonder turbo wel een vlinderklep met bijbehorende regelsolenoïde?
vdberg_1986 (0), 8 jaar geleden
inmiddels weet ik meer. het was een hele andere code en geen P code, het bleek een fout melding te zijn van de luchtmassameter en een fout in een remschakelaar/ remhendel. nu zal ik als ik tijd heb eens gaan zoeken waarom ik daar een storing in heb nieuw luchtmassameter is besteld en nu nog opzoek naar de fout in de remschakelaar/pedaal.