auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault TRAFIC DUBBELE CABINE: Resetten of wegschrijven melding controleer uitlaatgas

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: FLB1BE, Motorinhoud (cc): 1995, Vermogen (kw): 84

Kan iemand mij verder helpen ik heb onlangs een Renault Trafic aan gekocht BJ 2012 echter heeft hij na revisie van het roetfilter de meldingen Controleer uitlaatgas. Deze is uitstekend de uitstoot is euro-5 daarnaast geeft hij ook aan controleer inspuit brandstof. De brandstof pomp is ook vervangen. De verkoper geeft aan dat hij het er niet uit kan krijgen. (Heeft ook geen werkplaats). Is er een mogelijkheid om dit er toch it te krijgen.
De bus rijdt perfect en geeft ook geen andere meldingen aan. Wie wie ohh wie kan deze meldingen verwijderen of kan ik een stekkertje los halen zodat voor deze melding het lampje uitgaat.

Geplaatst door

Hobbykoidesoester (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Nog een korte aanvulling het lampje van het roetfilter brand niet

Tja, dan stuurt de verkoper de auto toch op zijn kosten naar iemand die het wel kan? B.v. een dealer.

Van belang is om als eerste de foutcodes te laten uitlezen. Daarmee kunnen we wat.
Hoe weet je dat de uitstoot uitstekend is? Want die hele kleine roetdeeltjes kun je niet meten.

oldford 0
badge

7 jaar

Oldford deze is gemeten voor de nieuwe APK. de bus heeft ook een steekproef ondergaan door de RDW ga er dus van uit dat de uitstoot uitstekend is.

Zoals al gezegd, fijnstof kan niet gemeten worden met APK apparatuur.
Net zo min als een te hoge Nox uitstoot, dat is niet verplicht om te meten en er is geen grens aan gesteld.
Maar juist die te hoge Nox uitstoot heeft VW erg veel geld gekost.

Ik ben ook benieuwd wat er onder "revisie" van het roetfilter wordt verstaan.
Maar daar zouden de foutcodes wel eens uitsluitsel over kunnen geven.

oldford 0
badge

7 jaar

Oldford De foutcode geeft aan controleer Uitlaatgas en onder revisie werd er volgens de verkoper verstaan dat deze verwijderd is en volledig gereinigd. na het weer terugplaatsen is hij ingelezen maar de storing blijft staan. Omdat de computer geen andere storingen in staan en bijkomen zei de verkoper dat het geen kwaad kan. En we er nog vele veilige kilometers mee kunnen maken. Maar als ik het roetfilter laat verwijderen gaat dan de code eruit of blijft deze dan nog staan.

Ik denk dat je niet begrijpt wat met het woord "foutcode" bedoeld wordt.
Het is niet de algemene melding op het dashboard, maar een nummer dat met diagnose apparatuur uitgelezen wordt.
Die foutcode(s) geven aan welk onderdeel verdacht is en bepalen ook of een auto wel of niet wordt afgekeurd biij de APK.
Diegene die de APK deed moet over die foutcode(s) beschikken, want het is verplicht om die uit te lezen bij de APK.

Roetfilter verwijderen op zich lost niets op, dat geeft alleen maar weer foutcode(s) en mogelijke afkeur bij de APK.
Hetzelfde geld voor lostrekken van stekkertjes.

oldford 0
badge

7 jaar

Het gekke is dat de uitlees computer alleen aangeeft als foutcode Roetfilter en geen verdere Code of cijfer aanduiding. De bus heeft een goede trekkracht rookt en zuipt niet verbruik is 589 kilometer op 40 liter Diesel dit is combi stads en snelweg kilometers. Altijd onderhouden door Renault Dealer in Polen. Hij heeft wat kilometers maar in topconditie op de foutmelding na.

Als de uitleescomputer geen nummer geeft, dan wordt in ieder geval bij de APK de verkeerde uitleescomputer gebruikt.
Bij de APK moet die apparatuur verplicht het nummer van de foutcode(s) tonen.
Dat is nodig om te zien of het nummer van de foutcode in de lijst staat met codes die tot afkeur leiden.

oldford 0
badge

7 jaar

Oké dankjewel voor je reactie Oldford. Ben net bij de Renault dealer geweest die kon ook niets vinden alleen de melding Roetfilter ze gaven aan dat het heel vaag was en ze er niets meer me konden dan verder onderzoek ernaar doen na een proefrit gaf de monteur aan pittige Bus genoeg power afplakken die lampjes. En normaal het onderhoud uit blijven voeren. Dan komt het helemaal goed.

Tja, dat "afplakken die lampjes" is misschien wat je wilt horen, maar of dat nou zo verstandig is?
Als het bij de APK er nog opzit, dan is het afkeur, want volgens de motorcomputer moet de lamp branden.

En hoe ga je verschil zien tussen wat er nu aan foutcode aanwezig is en eventuele toekomstige problemen (al dan niet ernstig)?

N.B.: Ieder APK station kan de foutcodes van de bus uit lezen en het nummer daarvan vaststellen.
Dat doen ze ook bij de APK. Dus als diegene die de APK deed je die nummers niet wil vertellen, dan wordt er iets voor je verborgen gehouden.

oldford 0
badge

7 jaar

De storing is opgelost zat in de lambdasonde

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.