Renault Kangoo: rook uit de uitlaat als de motor uit staat.

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

sinds gisteren heb ik een vreemd probleem met mijn kangoo , toen ik gisteren wou starten lukte dat pas de tweede keer, toen ik wou optrekken hield de motor in en we reden stoterend weg. eenmaal opgang geen probleem meer. toen ik later weer instapte reed hij zo weg echter onderweg viel opeens de aandrijving weg ,kon gas geven maar autoreed niet , ben gestopt en zag veel rook uit de uitlaat en ook een beetje rook onder de motor kap , heb de motor uit gezet en vervolgens weer gestart , kon ik zo weer verder rijden. later boodschappen gedaan , toen ik terug thuis kwam en de motor uit zetten kwam er nog rook uit de uitlaat. vanmorgen de olie en de koelvloeistof gecontroleerd, koelvloeistof stond wat laag dus dat wou ik bijgaan
vullen maar toen ik de dop er afdraaide schoot het nivo van de koelvloeistof omhoog.laatste tijd wel veel koelvloeistof moeten bijvullen de laaste maand ongeveer 2 liter. iemand enige idee wat het probleem is ?

mjr

Geplaatst door mjr (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Kangoo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Art-52 (0), 14 jaar geleden

hallo marco
Even een paar vragen: Was het witte rook uit de uitlaat ? Was het ook witte rook onder motorkap? Kookte de koelvloeistof ? Heb je witte drab onder je olievuldop ? Eventueel olie { beetje} in koelreservoir ? Loopt temp.meter op tot bijna rood of zelfs erin? Is waterpomp in orde ? eventueel koppakking kapot ,je kunt het systeem op druk zetten om te kijken of koppakking kapot is . 2 ltr. is verdomd veel . Hoe snel loopt je temp op?

groet frans

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Lijkt verdacht veel op een kapotte koppakking.
De rook onder de motorkap - waar kwam die vandaan?

mjr (0), 14 jaar geleden

witte rook kwam van onder de bougies vandaan of in elk geval aan die zijde ik denk van de onderkant van de motor, die rook onder de motor kap heb ik sindsdien niet meer gezien. ja was inderdaad witte rook. temperatuur meter loopt wel al snel op na een blokje om de straat staat hij al een kwart van de meter , maar als ik er gewoon mee rij blijft hij in het midden staan. hoe zie je of de waterpomp in orde is ? en hoe zet je het systeem op druk? als het een kapotte koppaking is word het dan een dure grap?

Art-52 (0), 14 jaar geleden

zoals ook oldford ,vrees ik voor een kapotte koppakking, het systeem op druk zetten gebeurt bij een garage ,daar heb je speciaal app. voor . Indien koppakking defect is dat idd een dure grap 1000 euro of omtrent.
Of je nog de kosten moet investeren om het syst.op druk te zetten ,dat weet ik niet , kost ook een paar tienen.
Succes frans

mjr (0), 14 jaar geleden

waarom is er niet altijd veel witte rook?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.