Renault Safrane: schema van de kleurcode v/d bedrading

Bouwjaar: 1993

Ik heb een safrane 3.0 v6 ( automaat)uit 1993 en het afgelopen half jaar 1 en al problemen ermee.
Ben al bij verscheidene dealers geweest en die kunnen me ook niet helpen.
Auto start warm niet en loopt gelijk in zijn noodprogramma.
oftewel je rijdt altijd in de drie.
Storing kunnen ze niet uitlezen maar waarschijnlijk zit er iets niet goed in de bedrading.
Nergens kan ik aan een schema komen. Heb wel een franstalig werkplaatshandboek maar daar staat het ook niet in.
Wie kan mij hierin helpen?

sandra10781

Geplaatst door sandra10781 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Safrane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

abc (0) PRO, 19 jaar geleden

hoe kan ie in zijn noodloop lopen als ie niet start .
probeer eens een duidelijkere omschrijving te geven .
waar heb je schema's van nodig .

sandra10781 (0), 19 jaar geleden

de auto start WARM niet dus wel koud en dan loopt ie in zijn noodprogramma. Blijkbaar ligt het aan de bedrading. In de auto zitten dus heel veel draden en verschillende kleuren. Elke kleur staat namelijk toch voor iets? Nu had ik graag een schema van de bedrading die aan geeft welke kleur voor wat staat. Zodat het dan makkelijker zoeken is naar de oorzaak. Alleen ik kan nergens aan zo`n schema komen. Dealers willen het ook niet geven. Wat nu?

Henk Nobach (0) PRO, 19 jaar geleden

Quote;Elke kleur staat namelijk toch voor iets?

Niet dus.


Wat doet je auto met warme motor niet? Start de motor niet of slaat de motor niet aan? Het inspuitsysteem heeft geen noodprogramma dus de je bedoelt zeker dat de automaat in z'n noodprogramma draait.

Wat kan niet uitgelezen worden ? De inspuitcomputer of de rekeneenheid van de automaatbak en waarom niet? Geen communicatie of geen foutcodes opgeslagen?

abc (0) PRO, 19 jaar geleden

inderdaad henkie .
alleen rood = plus
geel = geschakelde plus
zwart = massa
blauw = plus verlichting dit zijn de enige kleuren waar je vanuit kunt gaan.

sandra10781 (0), 19 jaar geleden

de motor slaat inderdaad niet aan maar de startmotor doet ook helemaal niets als het blok warm is.
Wanneer de auto koud gestart is loopt de bak inderdaad in z`n noodloop. De drie dus.
Uitgelezen geprobeerd, zelf met een xr 25 apparaat maar ze kunnen niets vinden. Waarom?
Ben al bij meerdere renault dealers geweest en niemand kan me helpen.
Hun beweren dat ze alles na moeten lopen in de bedrading en dat me dat veeeel geld gaat kosten.
Auto rijdt fijn maar 80 euro ex BTW per uur...
Dan kan ik net zo goed een andere auto kopen.

Henk Nobach (0) PRO, 19 jaar geleden

Werken de achteruitrijlichten wel goed?

Je zegt dat de dealers niks kunnen vinden maar je bedoelt dus dat het niks mag kosten! Binnen 2 uren moet de diagnose gesteld kunnen zijn. Nu heb je een auto die ook niks waard is.

sandra10781 (0), 19 jaar geleden

Je gelooft het of niet. Ze kunnen de computer oftewel de storing niet uitlezen!!! Ze beweren dus dat ze handmatig de bedrading moeten nameten om te kijken waar de fout zit. En dat kunnen ze niet in 2 uur garanderen.. Wat moet ik dan? Als je al bij drie renault dealers bent geweest? Weer een andere zoeken of gewoon de auto daar laten en dan een rekening van 1500 a 2000 euro betalen, omdat het zoeken +/- 10 uurtjes heeft gekost???? Als jij de oplossing weet dan hoor ik het wel. En inderdaad nu heb ik ook een auto die niets waard is maar ik weet ook niet meer waar ik zoeken moet!!

Henk Nobach (0) PRO, 19 jaar geleden

Maar werken de achteruitrijlichten wel goed?

sandra10781 (0), 19 jaar geleden

ja, de achteruitrijlichten werken goed.

johnny5744 (0), 18 jaar geleden

dat de startmotor warm niets doet kan met het schakelkontact in de motor te maken hebben omdat ie het warm niet en koud wel doet vandaar!!!
uit ervaring weet ik dat de dealer liever niets te maken wil hebben met aut. transmissieprobleemen en ook al neemt ie de reparatie aan ie uiteindelijk toch naar de aut.specialist gaat!!
je zou het probleem in ieder geval eens voor kunnen leggen bij een transmissiespecialist,daar heb ik in ieder geval goede ervaringen mee gehad en zoals iemand anders al zei NOOIT op olie en filter bezuinigen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Safrane of stel zelf een nieuwe vraag.